Primăria Craiova vrea să construiască o pasarelă peste strada Henry Ford, în zona uzinei Ford. Pentru început, municipalitatea a publicat documentaţia privind achiziţia studiului de fezabilitate pentru proiectul „Pasarelă pietonală str. Henry Ford“. Pasarela va înlocui o trecere de pietoni şi are rolul de a fluidiza traficul în zonă. În 2015, Primăria Craiova susţinea că va construi o pasarelă peste Calea Bucureşti, însă acest proiect a rămas la stadiul de… promisiune.
Prima pasarelă pietonală din Craiova ar putea fi construită peste strada Henry Ford, în zona uzinei Ford. Pasarela ar trebui să înlocuiască o trecere de pietoni şi să ajute la fluidizarea traficului.
„Prin proiectul propus, se dorește crearea unei pasarele pietonale care să permită traversarea în condiţii de siguranţă a pietonilor, dar şi circulaţia autovehiculelor“, se arată în documentaţia publicată de Primăria Craiova.
În prezent, în acea zonă există o trecere de pietoni semaforizată, care va dispărea.
Municipalitatea oferă suma de 35.000 lei (TVA inclus) pentru întocmirea studiului de fezabilitate. Firma care va realiza studiul trebuie să propună cel puţin două soluţii tehnice.
Cum va arăta pasarela pietonală
Primăria Craiova explică şi cum vede pasarela pietonală.
Aceasta va fi o structură metalică, cu rol de supratraversare a benzilor de circulaţie. „Partea inferioară a pasarelei va fi în formă de V, realizându-se o structură zăbrelită rigidă. La partea superioară, structura va fi susţinută de tiranţi, întinşi între montanţii ce delimiteaza traveile. Elementele principale ale structurii sunt alcătuite din ţevi rectangulare legate între ele. Partea de călcare va fi realizată din grătare sau tablă perforată cu perforaţii rotunde, ce se sprijină pe grinzi. Pasarela se va sprijini pe stâlpi încastrati în fundaţii“, mai spune primăria.
Prima pasarelă pietonală din Craiova va avea lift
Accesul persoanelor se va face cu ajutorul unei scări metalice exterioare. În plus, va fi montat şi un lift pentru şase persoane.
Balustrăzile pasarelei vor fi confecţionate din inox.
Pasarela poate avea zone de odihnă, dar şi panouri de afişaj. Scările de acces vor trebui să deservească, dacă este posibil, ambele direcţii de mers. Una dintre acestea va fi dotată cu o instalaţie pentru circulaţia persoanelor cu handicap locomotor.
Pasarela pietonală va fi amplasată la o înălţime de minimum 5,5 metri faţă de la nivelul asfaltului.
Pasarela pierdută
La sfârşitul anului 2015, Primăria Craiova susţinea că va fi construită o pasarelă pietonală pe Calea Bucureşti, după podul Electro, la pachet cu un sens giratoriu permanent. Sensul giratoriu a fost construit, dar pasarela nu a mai apărut.
„Va fi făcută extinderea arterelor de circulație acolo, va fi tăiat puțin din trotuare și vor fi schimbați câțiva stâlpi de iluminat. Va fi realizat și un giratoriu, dar și o pasarelă pe care o va face firma Popeci fără să afecteze bugetul local. Această pasarelă este o donație, iar restul trebuie să facă un constructor care a câștigat o licitație de la primărie. Cel mai sigur, în săptămâna 2-7 noiembrie vor începe deja lucrările“, spunea Olguţa Vasilescu în octombrie 2015. Şi această pasarelă, cu structură zăbrelită rigidă, era prevăzută cu un lift pentru şase persoane.
Tot atunci se vorbea de construcţia altor pasarele pietonale pe Calea București, în zone precum cele de la Piața Mare, Universitate sau Facultatea de Mecanică.