Proprietarii mai multor apartamente arondate Asociației de Proprietari nr. 19 Craioviţa Nouă susţin că sunt nevoiţi ca, pe lângă consumul de apă rece înregistrat de apometrele din fiecare apartament, să plătească, lunar, zeci de metri cubi de pierderi.
Locatarii acuză administratoarea de la asociaţie că îi încarcă la factura de apă după bunul său plac. Mai mult, aceştia susţin că angajata „este pe mână“ cu cititoarele de la Compania de Apă şi trece zeci de metri cubi de apă în procesul-verbal încheiat la momentul citirii apometrului general.
Ulterior, „pierderile“ se regăsesc în lista de plată a proprietarilor. Proprietarii din blocul 110 B, scara 1, sunt revoltați din cauza surplusului de apă cu care sunt încărcaţi lună de lună. De exemplu, în factura din luna august s-au trezit cu un consum de apă rece de 94 mc pentru 20 de apartamente.
Asta în timp ce diferenţele de apă rece sunt de 63 de metri cubi. Locatarii spun că nu înţeleg cum de au atâtea pierderi, pentru că nu au probleme cu reţeaua de apă. Aşa au ajuns unele familii să plătească, pe lângă consumul individual, diferenţe de peste 3, 5 şi 7 mc de apă rece.
Un index se citeşte, altul se facturează
Mai rău, sunt locatari care susţin că au descoperit cum îi înşală asociaţia împreună cu angajaţii furnizorului de apă. Aceştia susţin că în procesul-verbal de constatare a citirii apometrului este trecut alt index decât cel real.
S-a reglat, s-a rezolvat
I-am întrebat pe reprezentanţii proprietarilor care este situaţia cu aceste diferenţe la apa rece. De ce sunt aceste pierderi de care fac vorbire locatarii?
La rândul ei, preşedinta asociaţiei, Elena Popescu, spune că nu este datoria ei să meargă cu angajata Companiei să citească apometrele din subsolurile blocurilor.
Citire corectă
Dacă asociaţia şi locatarii aruncă mâţa în curtea CAO, am căutat un răspuns aici. Iată care este punctul de vedere al operatorului de apă şi canal.
Erori
Acelaşi operator îi răspunde locatarului Iulian Ruicu că se află în eroare. În sensul că, pentru luna august, indexul după care s-a facturat este 14331, adică un consum de 116 mc. În timp ce pentru luna septembrie, facturarea se face conform indexului 14447.
Dacă punem cap la cap toate părerile, reiese că locatarul se plânge de consumul din luna august. În timp ce eroarea de index s-a produs în luna septembrie. Şi în cele din urmă, CAO a facturat aşa cum a corectat propria-i angajată.
Cauze care duc la apariţia „pierderilor“
Diferenţele sau aşa-zisele pierderi la factura de apă rece reprezintă o problemă a multor asociaţii de proprietari din Craiova. De unde apar aceste diferențe? S-au identificat numeroase cauze.
Defecțiunile sau modificările, atât la instalațiile furnizorului de apă, cât și la cele ale asociației, pot fi printre cauze.
Momentul citirii contorului de către furnizor diferă de momentele în care citesc locatarii. Totodată, este o diferenţă de clasă între contoarele montate în subsol şi cele montate în apartamente.
Declararea incorectă a consumurilor de către locatari este o altă cauză. La care am putea adăuga montarea greşită a contorilor şi neverificarea metrologică. Şi de ce nu, citirea incorectă, din greşeală sau voit, a contorului general.