Scandal în CL Craiova pe seama schimbărilor de la RAT SRL şi Termo SRL, societăți din subordinea primăriei.
Consiliul Local (CL) Craiova s-a întrunit ieri, în şedinţă de îndată, pentru a lua act de schimbările de la vârful a două societăţi din subordinea primăriei: RAT SRL şi Termo SRL. La RAT, societatea care gestionează transportul public în comun din Craiova, Marcel Tănăsescu a fost înlocuit, din nou, cu Sorin Manda.
La Termo, societatea care furnizează craiovenilor căldura şi apa caldă, Lorena Nicolăiţă, administratorul special, va fi înlocuită cu Gheorghe Nedelescu. Tănăsescu a revenit în funcţia de director tehnic la RAT, în timp ce Nicolăiţă va fi păstrată de Nedelescu în echipa de conducere.
Consilierii locali din opoziţie au contestat mutările, acuzând faptul că ele vin la nici 48 de ore după o postare pe Facebook a fostului primar Olguţa Vasilescu. Aceasta anunţa schimbări de conduceri la societăţile şi regiile din subordinea primăriei, pentru că unii craioveni „sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor oferite de regiile administraţiei locale“. „Sunteţi nişte mici lucrători pe plantaţia Olguţei Vasilescu!“, i-a acuzat consilierul local PNL Marian Vasile pe cei din conducerea Primăriei Craiova.
Scandal în CL Craiova. Marian Vasile: Aveţi aceleaşi persoane pe care le rotiţi în funcţii, ca la periniţa!
Marian Vasile a comparat mutările făcute de primărie cu jocul „Periniţa“. „Administraţia PSD nu face altceva decât să joace periniţa cu oamenii săi. Aveţi aceleaşi persoane pe care le rotiţi în funcţii, ca la periniţa. Sunt, de fapt, aceleaşi rubedenii ale doamnei Olguţa Vasilescu“, a spus consilierul local PNL.
Şi consilierul local din partea ALDE, Dumitru Mănescu, a luat atitudine. „Decizia de a se numi directorii unor instituții, și aici avem cele mai importante două regii ale Craiovei, este un principiu greșit. Și cred că asta este plaga societății noastre. Numirile politice au adus țara în situația în care ne găsim. Peste tot în lume selecția managerilor se face după metode științifice, analize făcute de firme independente, numai noi facem numiri politice“, a afirmat Mănescu.
Acesta a acuzat şi salariile mari din primărie şi de la toate societățile din subordine, care „sunt cauza situației dezastruoase în care ne aflăm“. „Fondul de salarii mănâncă bugetele instituțiilor de stat și ale instituților subordonate primăriei, și chiar al primăriei în sine“, a adăugat Dumitru Mănescu.
Genoiu a explicat de ce l-a schimbat pe Tănăsescu
În discuţie a intervenit primarul Mihail Genoiu, care a explicat de ce l-a schimbat pe Marcel Tănăsescu de la conducerea RAT SRL.
„Din punct de vedere tehnic, Tănăsescu este un manager foarte bun și pot să apreciez faptul că a făcut față, așa cum a putut, transportului în comun din Craiova, cu un jaf de flotă pe care a moștenit-o în acest RAT. Faptul că a existat o infuzie de autobuze, în ultimii ani, nu a schimbat cu mult soarta celor peste 100 de autobuze care sunt necesare pentru desfășurarea activității de la RAT. Ceea ce-i reproșez eu lui Marcel este lipsa de reacție vizavi de ceea ce înseamnă nou. A trebuit să intervin eu, la un moment dat, să spun că nu e bine să cumpărăm autobuze second-hand. De ce să nu avem autobuze care să împlinească un număr de ani la noi, luate într-un leasing operațional sau financiar, pe care să le dăm altcuiva cu kilometri la bord, iar noi să avem tot timpul autobuze noi?“, a explicat Genoiu.
Scandal în CL Craiova. Ce reproșuri a mai primit Tănăsescu din partea primarului
Edilul-şef al Craiovei i-a mai reproşat lui Marcel Tănăsescu faptul că atunci când primăria a pornit la drum cu achiziționarea a 38 de autobuze cu bani împrumutaţi de la BERD a demarat și RAT procedura de obţinere a unei finanțări pentru modernizarea depoului de autobuze. Numai că societatea nu a reuşit să facă paşii necesari pentru a obţine un credit de la BERD pentru depoul respectiv.
„Pentru depoul de autobuze era obligația RAT-ului să facă acest contract de finanțare cu BERD, dar el nu s-a finalizat. Cum noi, la nivelul primăriei, am putut finaliza achiziția autobuzelor, trebuia să se finalizeze și finanţarea pentru depou. Şi am mai avut o promisiune neonorată de la RAT: să se reabiliteze minimum 50 de stații de autobuz și tramvai, lucru care nu s-a reuşit anul acesta“, a precizat Mihail Genoiu.
El a mai menţionat că Sorin Manda știe toate problemele de la RAT și tocmai de aceea „se duce să preia aceste nerealizări care, încă o dată vă spun, nu sunt de natură tehnică, ci de natură managerială“.