„Cuvinte foarte mari despre Marin Constantin au avut dirijorii Constantin Arvinte, Voinescu, Economu, Parachiv Oprea, iar în ceea ce privește scrisul, cred că este unul din cei mai buni din țară. Când eu am mers la Chișinău și am dus partituri scrise de el, cei de acolo se-nchinau, pur și simplu. Iar în ultima perioadă, Botgros recunoștea piesele scrise de el, nici nu trebuia să spună de cine sunt scrise. Toți marii artiști lansați din zonă, inclusiv Stelian aSima și alții, au dus partituri scrise de Marin Constantin. (…) Ce auzea, punea pe note, în stilul zonei respective, asta e foarte important.
A fost și creator de melodii și lucra foarte mult cu tineri, la ora actuală Vasia Oprea, de exemplu, era eleva lui, iar fata a evoluat extraordinar, i-a făcut și piese. Pe cele vechi le scria în stil perfect oltenesc, dar era și creator de versuri și de melodii. La ora actuală, cu datele pe care le avem, nu poate fi înlocuit, egalat nici măcar. El a fost la un pas să fie dirijorul Orchestrei Radio, luase toate examenele, dar cum sunt bucureștenii, răutăcioși…“, a spus Nicihita Dragomira, coregraf, fost director al Ansamblului „Doina Oltului“, zeci de ani colaborator al maestrului.