Cererea de autovehicule cu propulsie alternativă a fost în creştere în 2019, în ţările UE. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de vehiculele hibride, potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România(ACAROM).
Astfel, înmatriculările de autovehicule cu propulsie alternativă au crescut cu +42.9% comparativ cu 2018. Au fost înmatriculate în UE un numar de 1.612.194 vehicule noi cu propulsie alternativă, adică 10,5% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
Defalcat, situaţia a fost următoarea:
– Vehiculele full electrice au reprezentat 290.923 unităţi, o creştere de 93,8% faţă de 2018. Cota de piaţă a fost de 1,9% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
– Înmatriculările de vehicule hibride au însumat în 2019 un volum de 1.065.312 unităţi, adică o cotă de piaţă de 7% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
– Autoturismele noi cu propulsie pe GPL (gaz natural lichefiat) şi GNC (gaz natural comprimat) au atins un volum de 255.959 unităţi. Este vorba de o cotă de 1,7 % din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
În Olanda s-au înmatriculat cele mai multe vehicule electrice
Cererea de vehicule cu propulsie alternativă a înregistrat creşteri semnificative în Germania, Marea Britanie, Spania şi Franţa.
În ceea ce priveşte vehiculele full electrice, ţările cu cele mai multe înmatriculari noi în 2019 sunt:
1. Olanda cu 67.695 unitati (+155,7% comparativ cu 2018).
2. Germania cu 63.491 unitati (+75,3% comparativ cu 2018).
3. Franta cu 42.764 unitati (+37,6% comparativ cu 2018).
În România, în 2019, au fost înmatriculate 1.506 vehicule electrice noi. Asta reprezintă o creştere de 148,9% faţă de anul 2018). În plus, au fost înmatriculate 7.467 autovehicule hibride, reprezentând o creştere de 94,2% faţă de 2018.