-0.5 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCe vrea mediul de afaceri de la Primăria Craiova

Ce vrea mediul de afaceri de la Primăria Craiova

Eliminarea birocraţiei privind autorizaţiile, trafic descongestionat, realizarea de investiţii în urbe cu fonduri europene sunt numai unele dintre solicitările câtorva oameni de afaceri craioveni, prezenţi la întâlnirea cu deputatul PNL Nicolae Giugea.

Câţiva oameni de afaceri din Craiova s-au întâlnit, joi seara, la Sala Amza Pellea de la Hotel Ramada Plaza din Craiova, cu deputatul PNL de Dolj, Nicolae Giugea. Întâlnirea a fost organizată de omul de afaceri (liberal) Horaţiu Buzatu, care l-a prezentat pe Nicolae Giugea drept viitorul candidat al formaţiunii politice respective la funcţia de primar al Craiovei. Întâlnirea a avut drept scop ca mediul de afaceri local să spună problemele cu care se confruntă în relaţia cu administraţia craioveană.


Cele mai importante probleme ridicate de mediul local de afaceri, în relaţia cu administraţia publică locală, au fost de mai multe feluri. Sunt probleme legate de birocraţie în eliberarea unor acte ale administraţiei; de traficul îngreunat prin oraş ce face dificilă circulaţia mărfurilor şi a persoanelor; de lipsa de reacţie a autorităţilor la problemele oamenilor.

Un antreprenor din domeniul medical s-a plâns de faptul că Primăria Craiova eliberează cu dificultate autorizaţii de construire şi alte acte administrative atât de necesare mediului de business. Fapt ce îngreunează activitatea firmelor. „Reprezint cea mai mare reţea medicală din România şi vă spun că întâmpinăm greutăţi în Craiova în a obţine o serie de autorizaţii”, a spus un antreprenor, de profesie medic.


Un om de afaceri francez, care face afaceri de 10 ani în Craiova, s-a arătat nemulţumit că nu este un mediu de afaceri prielnic în Craiova.

„Firma mea distribuie de 10 ani produse de ortopedie în ţară. Sunt de 10 ani la Craiova. Nu am văzut să se schimbe ceva în Craiova în acest interval. Lucrez cu clienţi din ţară, din Timişoara, Cluj şi alte mari oraşe, dar nu din Craiova”, a spus antreprenorul.

Transport în comun de calitate şi fonduri europene pentru comunitate

Cei mai mulţi oameni de afaceri care au luat cuvântul au vorbit de necesitatea unui transport în comun la standarde europene în Craiova. Ei au amintit imperativ şi de obligativitatea municipalităţii de a atrage fonduri europene.

Un reprezentant al mediului de afaceri a trasat idei clare de atragere a banilor europeni, pe următoarele programe la care se vor deschide finanţările. El a subliniat că alte oraşe mari din ţară au deja SF-uri făcute. Acele primării ştiu ce investiţii să facă pe viitor şi ce bani europeni să atragă.


Oamenii de afaceri spun că trebuie încurajat transportul în comun de calitate în Craiova, cum este în marile oraşe din Europa. Dar acest transport nu trebuie să se facă cu autobuze diesel. Ci primăria trebuie să atragă bani europeni pentru transport ecologic.

„Vor fi fonduri europene pentru transportul „Verde”. Dacă tranportul este de lux, abia atunci îi poţi muta pe oameni din maşină”, a spus un om de afaceri din sală, de profesie economist.


A fost avansată şi propunerea de a se desfiinţa tramvaiul, pentru a extinde strada Calea Bucureşti, necesară transportului rutier. În sală se discuta ca în locul tramvaiului să fie introduse troleibuze, la fel ca în marile oraşe.

Strada din Craiova cu 136 de proprietari?

Au fost date exemple concrete. Un antreprenor craiovean spune că încearcă de doi ani să afle a cui este o stradă de 250 de metri din Bariera Vâlcii, iar primăria nu ştie cine este proprietarul.

„De doi ani încerc să aflu a cui este strada de 200-250 de metri din Bariera Vâlcii care duce la Avicola. Primăria nu a reuşit să afle cine este proprietarul. Problema este că vin convoaie de tiruri la firma noastră şi se întâlnesc cu convoaiele mortuare care ajung la cimitirul din zonă. Drumul are patru metri lăţime şi este parţial betonat. Vă daţi seama cum este pentru afacerea noastră să stea TIR-urile să aştepte pe drum convoaiele mortuare”, a spus antreprenorul Viorel Dica, vicepreşedinte la nivel naţional al Uniunii Naţionale a Patronatului Român.

Un evaluator prezent la evenimentul de la Ramada s-a ridicat şi a precizat că strada cu pricina ar avea 136 de proprietari. Străduţa ar fi aparţinut de Avicola şi acţionarii ar avea o cotă parte din terenul respectiv. Aşa s-ar fi ajuns la o situaţie halucinantă ca un drum care deserveşte unor firme şi persoane să aibă circa 136 de proprietari. Respectiv, să nu poată fi reabilitat.

Apare Grupul Antreprenorilor Locali, format din oameni de afaceri craioveni?

Nicolae Giugea a propus să se înfiinţeze un Grup al Antreprenorilor Locali din Craiova care să evidenţieze probleme ale mediului de afaceri şi să vină cu soluţii pentru rezolvarea lor. Soluţii de care administraţia locală să ţină cont. El a mai propus înfiinţarea unui fel de „Mall administrativ de relaţii cu publicul” lângă primărie, unde să fie gestionate toate problemele cetăţenilor.

Deputatul PNL de Dolj, Nicolae Giugea

„Dacă un funcţionar nu rezolvă problema cetăţeanului în 30 de minute, atunci să îi plătească omului taxa de parcare”, a spus Giugea, care a amintit de aparatul supra-încărcat de personal al Primăriei. Deputatul a mai amintit de faptul că în Craiova, 73% din bugetul primpăriei se duce pe cheltuieli cu salariile şi alte cheltuieli materiale. Pe când doar 27% din buget merge pe investiţii. În acelaşi timp, Clujul alocă 62% din buget pentru investiţii, iar multe se realizează cu fonduri europene.


Propuneri concrete

Organizatorii evenimentului de joi seara au câteva propuneri de îmbunătăţire a relaţiei dintre Primăria Craiova şi cetăţeni, în special cu mediul local de afaceri.

Dintre cele 10 propuneri prezentate joi seara de liberali amintim: reducerea până la eliminare a birocrației ce îngrădește și îngreunează eliberarea de autorizații de construire; evaluarea taxelor locale neprevăzute în codul fiscal, urmată de reducerea la limitele inferioare sau, acolo unde este posibil, la eliminarea lor; consultarea și implicarea comunității de afaceri locale în toate proiectele de viitor ale orașului, dublată de o totală transparență în raport cu mediul de afaceri local, național, internațional.

Au mai fost şi alte propuneri, cum ar fi: ofertarea permanentă către mediul de afaceri local, național, internațional a tuturor oportunităților identificate pe teritoriul orașului. S-a propus participarea municipalității la toate marile târguri comerciale din Europa și din lume. Prezenţa cu un stand s-ar impune pentru prezentarea ofertei de afaceri (au fost aduse argumente că aşa procedează toate marile oraşe din Europa). Se propune finalizarea în regim de urgență a Planului Urbanistic General pentru a stabili zonele care pot găzdui activități industriale etc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS