Anul trecut, nu mai puțin de 380 de rechemări în service au fost înregistrate pe teritoriul Uniunii Europene, potrivit datelor oficiale colectate de Comisia Europeană. Pe prima poziție a fost Mercedes-Benz, cu un număr total de 56 de recall-uri. Dacia a înregistrat 16 rechemări, pentru cele cinci modele ale sale.
În total, în 2019, pe teritoriul Uniunii au fost înregistrate 380 de rechemări în service. Pe prima poziție a fost Mercedes-Benz, cu un număr total de 56 de recall-uri, notează automarket.ro.
Cele mai multe dintre acestea au vizat doar cinci modele, în condițiile în care Clasa E, Clasa A și Sprinter au „bifat” câte 10 rechemări în service. Clasa C a avut 9 rechemări, iar GLE 6.
Printre altele, Clasa A, Clasa C și Clasa E au fost rechemate în service pentru diverse probleme de software. Sprinter a avut o defecțiune la cutia de viteze automată, care se putea bloca în mers.
Pe următoarea poziție s-a clasat Peugeot cu 25 de recall-uri, dintre care 15 pentru Expert și Traveller. Citroen a completat podiumul cu 23 de rechemări. Clasamentul este completat de Audi cu 19 rechemări și BMW și Opel, ambele cu câte 18 recall-uri.
Dacia este printre constructorii cu cele mai puține rechemări
În scimb, Dacia este printre constructorii cu cele mai puține rechemări. În total, brandul de la Mioveni a avut 6 campanii de rechemare, dintre care unele pentru toate modelele din gama, astfel că în total au existat 16 rechemări în service.
La nivelul întregii industrii auto din Europa, cele mai multe recall-uri au fost pentru airbag-uri (144), motor (134), suspensii (65), frâne (49) și direcție (35).
Datele au fost centralizate de sistemul de raportare Rapid Alert System (RAPEX) gestionat de Comisia Europeană, iar numărul total de rechemări în service a fost cu 32% mai mare decât în 2018. Numărul total de modele afectate de recall-uri a fost de 299, în creștere cu 25%.