Ford a anunțat că recheamă în service, în România, 326 de unități ale SUV-ului Puma produs la Craiova. Se pare că Puma are probleme la airbag-ul șoferului, care nu este fixat bine pe volan.
Ford a identificat o problemă tehnică la airbag-ul șoferului, potrivit unui document făcut public de Autoritatea Națională pentru Proțectia Consumatorilor (ANPC). Există posibilitatea ca, în cazul declanșării airbag-ului în urma unui accident, acesta să fie eliberat din volan.
„O serie de vehicule Puma au fost construite cu arcuri de reținere a airbag-ului șofer care pot fi în afara specificațiilor de fabricație Ford. Un arc de reținere a airbagului șoferului în afara specificațiilor poate să nu fixeze bine pe volan modulul airbagului șofer. În eventualitatea declanșării airbag-ului, poate fi posibil ca airbag-ul să fie eliberat din volan în compartimentul pasagerilor”, se menționează în document.
În acelaşi document se precizează că Ford va trimite scrisori utilizatorilor modelului Puma pentru a se prezenta în cel mai apropiat service autorizat. Operaţiunea de schimbare a airbag-ului șoferului durează aproximativ 30 de minute.
Ford spune că nici un client nu a raportat un astfel de incident
Întrebaţi despre acestă situaţie, reprezentanţii Ford au precizat pentru GdS că airbag-urile cu pricina ar fi fost fabricate cu nerespectarea specificațiilor de fabricație.
La începutul lunii februarie, conducerea Ford susţinea că Puma ajunsese deja la dealerii din Europa. „Suntem foarte încântaţi că Ford Puma se află la dealerii din Europa, pe măsură ce ne apropiem de lansarea comercială a acestui vehicul“, declara, pe 7 februarie 2020, Ian Pearson, preşedintele Ford Romania.
În aceată perioadă, în România şi mai multe state europene are loc lansarea comercială a SUV-ului Ford Puma fabricat la Craiova.