26.2 C
Craiova
joi, 19 septembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProgramul „Rabla“ revine in forta

Programul „Rabla“ revine in forta

Ministrul mediului a anuntat ca programul de innoire a parcului auto are mari sanse sa fie continuat si in acest an. REMAT SA Craiova, societatea care a dezmembrat rablele doljenilor anul trecut, este pregatita sa primeasca un numar mare de masini vechi.


Programul de innoire a parcului auto, care s-a desfasurat si anul trecut, reprezinta pentru cetatean posibilitatea de a obtine de la stat 30 de milioane de lei in schimbul autoturismului sau mai vechi de 12 ani, cu conditia sa foloseasca acesti bani pentru a-si cumpara o masina noua de la producatori autorizati. Ministrul mediului, Sulfina Barbu, a precizat ca, probabil anul acesta, vor fi „decontate“ tot 15.000 de rable, ca si in 2005. „Totul depinde de Administratia Fondului de Mediu, institutia care finanteaza acest program. De banii colectati aici, mai exact“, a spus Sulfina Barbu.


Suma totala decontata de guvern pentru programul de anul trecut, prin Administratia Fondului de Mediu, a fost de 438 de miliarde de lei vechi, adica peste 12 milioane de euro. România se numara printre tarile cu cel mai vechi parc auto din lume, vârsta medie a autoturismelor, de 13,5 ani, reprezentând pragul de casare in multe tari europene.


„Rabla“ 2006 la Craiova


REMAT Craiova SA, societatea din Dolj care a fost autorizata sa dezmembreze anul trecut rablele doljenilor, a inceput deja sa amenajeze un loc pentru depozitarea masinilor care vor ajunge aici prin programul „Rabla“ 2006.


„Am primit in jur de 400 de masini vechi prin programul de reinnoire a parcului auto derulat in 2005“, a declarat Dumitru Ghinea, directorul adjunct al REMAT Craiova. In ceea ce priveste programul derulat anul trecut, conducerea REMAT se asteapta la unele schimbari. „Pâna acum am platit cetateanului si fierul vechi, pe lânga bonul de 30 de milioane de lei. Valoarea nu este mare pentru masinile Dacia sau Oltcit, principalele marci care au fost aduse la noi, aceasta variind intre 700 si 800 de mii lei. Anul acesta este posibil sa nu mai decontam si fierul vechi. Principalul lucru pe care trebuie sa-l inteleaga omul este ca, inainte de a veni la noi, trebuie sa contacteze un vânzator de masini care sa-i valideze cererea. Am intâmpinat multe greutati anul trecut, când oamenii au ajuns cu masinile la noi fara a trece pe la un dealer auto. Am fost nevoiti sa le primim masinile in custodie pâna au rezolvat problema cu un dealer autorizat“, a mai declarat Dumitru Ghinea. Societatea REMAT are sucursale si in Bailesti, Calafat, Filiasi, Segarcea si Târgu Jiu.


Demararea programului


Demararea programului depinde, in primul rând, de participarea producatorilor, importatorilor si furnizorilor de autoturisme. Intr-o prima faza, acestia va trebui sa se inscrie in program. Dupa evaluarea dosarelor, vor fi facute publice atât listele cu producatorii validati, cât si cele ale societatilor care vor prelua autoturismele uzate.


O cerinta obligatorie este ca masina de care proprietarul vrea sa se descotoroseasca sa fie „intreaga“ si sa functioneze, cu toate echipamentele cu care a iesit din fabrica.


„Aici lucrurile nu trebuie intelese gresit. Masina nu trebuie sa fie impecabila, pentru ca nici nu se poate la una veche de 25 de ani, sa zicem. Important este sa aiba toate piesele pe ea. Nu putem accepta o masina din care au fost vândute componentele importante. Prin aceasta regula incercam sa prevenim vânzarea pieselor vechi de pe automobile, repunerea lor in circulatie. Acest program tocmai asta urmareste, scoaterea din circulatie a masinilor si componentelor de masini vechi, care pun in pericol circulatia si mediul“, a adaugat Dumitru Ghinea.


Drumul pâna la o masina noua


Pâna sa ajunga sa plece cu masina noua acasa, cetateanul trebuie sa urmeze mai multe etape. Mai intâi, el va trebui sa se inscrie pe lista unuia dintre producatorii validati, care, dupa o verificare, ii va elibera o nota de acceptare. Inscrierea este valabila 30 de zile de la primirea acestei note, timp in care proprietarul trebuie sa se ocupe de toata hârtogaraia necesara, altfel isi pierde locul in program. Cu nota de acceptare in mâna, omul porneste la volanul rablei spre REMAT. Aici sunt verificate nota de la producator, certificatul de inmatriculare si actele de identitate. Proprietarul pleaca acasa doar cu un certificat de predare in vederea distrugerii, care tine loc de chitanta in valoare de 30 de milioane de lei. Dupa REMAT, urmeaza cozile de la radieri. Cu toate actele strânse in maximum o luna, cetateanul merge din nou la producator, unde i se scad 30 de milioane de lei din valoarea masinii noi, care poate fi cumparata in rate sau cu banii jos, dupa care urmeaza livrarea automobilului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS