6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriJurnal de antreprenor. Cum a reușit Eurotehnica să aibă afaceri în creștere, în criză

Jurnal de antreprenor. Cum a reușit Eurotehnica să aibă afaceri în creștere, în criză

Un tânăr antreprenor cu o firmă de servicii de securitate, al cărui business s-a dezvoltat în această perioadă, îndeamnă firmele să își păstreze angajații, ca fiind capitalul cel mai de preț într-o entitate economică. Și, mai ales, el le recomandă firmelor private să nu întrerupă reclama și marketingul. Ci dimpotrivă, să le intensifice.

O firmă care oferă soluții de securitate și-a sporit afacerile pe perioada de criză. Business-ul Eurotehnica IT& C a luat avânt în această perioadă, pentru că în piață se simte nevoia tot mai mult de securitate a bunurilor. „Firmele și persoanele au înțeles cât de importantă este securitatea, în aceste vremuri“, spune administratorul firmei, Alexandru Negrea.

Are 17 angajați. Firma montează în special sisteme de supraveghere și sisteme antiefracție. De unde vine cererea pentru astfel de sisteme? „Ne adresăm preponderent întreprinderilor. Este genul de afacere “business to business”. Lucrăm și direct cu persoane fizice, dar mai puțin. Noi nu ne-am oprit activitatea. Dimpotrivă. Avem cerere tot mai mare. Cererea vine de la firme, în special de la cele care și-au oprit temporar activitatea. Acum este momentul propice să se securizeze“.

„La scările de bloc e explodat cererea, ca să spun așa!“

Eurotehnica IT&C activează și pe segmentul rezidențial. În ultima perioadă, s-a constatat un interes crescut pentru montarea de camere de supraveghere la scările de bloc. Locatarii vor să se protejeze. „La scările de bloc a explodat cererea, ca să spun așa! Nu știu exact care este motivul, dar știu că oamenii vor să fie mai în siguranță. Pe ei îi îndeamnă frica să solicite soluții de supraveghere video. Noi avem în desfășurare în Craiova proiectul “Siguranță mea”, care se desfășoară prin intermediul asociațiilor de proprietari. Montăm camere de supraveghere în scările de bloc, în condiții de siguranță sporite. Iar proprietarii de apartamente plătesc o suma modică pe lună timp de doi ani. Costul este undeva la 6-10 lei pe lună, în funcție de câte apartamente sunt pe scară. Apoi, mentenanța este obligatorie. Doar noi putem extrage datele din înregistrări, pe care să le livrăm instituțiilor abilitate“, a spus administratorul Eurotehnica.

Alexandru Negrea a mai precizat că, la scările de bloc, pentru a respecta legislația privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), echipamentele sunt închise în casa scării și nu are nimeni acces la ele, în afara reprezentanților Eurotehnica. „Datele sunt înregistrate pe hard disk și sunt stocate timp de aproximativ o lună. Doar persoanele autorizate pot intra acolo să ridice datele. Există un senzor care se activează atunci când altcineva încearcă să intre. Datele sunt scoase de pe hard doar de către noi, strict pentru a le transmite organelor de anchetă, în cazul în care se solicită. Suopravegherea video se face strict pentru descurajarea unor acte antisociale, cum ar fi furturi de mașini, spargeri de apartamente etc. Camerele sunt cu infraroșu inteligent și se poate face cu ușurință identificarea chiar pe timpul nopții a persoanelor care produc acte antisociale“, a spus antreprenorul de la Eurotehnica.

Cel mai important lucru în criză: „Nu întrerupeți marketingul și reclama!“

Tânărul antreprenor are o viziune clară despre dezvoltarea businessului. Marketingul și reclama nu trebuie întrerupte în perioada în care afacerile stagnează. Ci, dimpotrivă. Firmele care vor să aibă rezultate imediat ce criza trece trebuie să își dezvolte acum afacerea prin marketing și reclamă, când audiența este crescută. În special în mediul online. „Sfatul meu pentru antreprenori este acesta: Nu întrerupeți marketingul și reclama! Acum este momentul ca un brand să se dezvolte. Gândiți-vă că oamenii stau pe telefoane de dimineața până seara. Petrec mult în mediul on-line. Acum ar fi impactul mare pentru activități de marketing. Noi am continuat, în această perioadă, marketingul și în GdS, și pe pagina de Facebook“, a spus antreprenorul.

Angajații sunt cei mai importanți într-o firmă

Dacă reclama este atât de importantă pentru a promova produsele sau serviciile unei firme, în interiorul unei firme, oamenii sunt cei mai importanți.

În opinia antreprenorului de la Eurotehnica, angajații trebuie păstrați și motivați. „Cel mai important într-o firmă este resursa umană. Oamenii sunt cei mai importanți. Este foarte important ca oamenii să vină liniștiți la serviciu în această perioada și nu numai. Chiar dacă firma lucrează la jumătate din capacitate, este important să îți prioritizezi angajații“, a spus Alexandru Negrea.

El a menționat că și-a păstrat întreaga echipă în firma. În plus, el a precizat că toți cei 17 angajați sunt protejați atunci când merg să facă lucrări, în perioada situației de urgență. „Lucrăm destul de mult la firme care și-au întrerupt activitatea și investesc în securitate. Dar lucrăm și la blocuri. Oamenii noștri nu interacționează cu alte persoane. Sunt echipați cu măști, mănuși și, la nevoie, pot utiliza și viziere. Interacțiunea cu proprietarii este minimă sau nu există deloc“, a mai spus antreprenorul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS