6.2 C
Craiova
marți, 24 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCoronavirus. Cum poți oferi o masă caldă copiilor din mediul rural

Coronavirus. Cum poți oferi o masă caldă copiilor din mediul rural

Pentru mulți copii, statul acasă înseamnă o masă mai puțin – nu mai au masa caldă pe care o primeau la școală, prin programele pe care le aveau asigurate prin proiecte europene. Peste 500 de școlari din Dolj au primit sprijin din partea asociației World Vision, are constă în tichete de câte 180 de lei pentru a avea un venit și în luna aprilie pentru alimente, având în vedere că familiile acestora munceau cu ziua, iar acest lucru nu mai este permis în pandemie. Organizația strânge fonduri pentru a sprijini acești copii și în perioada următoare, cu produse alimentare, dar și cu produse de igienă. Cu banii strânşi li se va asigura și sprijin pentru a avea acces la educație digitalizată și la consiliere psihologică.

Școlari din nouă comunități din Dolj au primit, în această perioadă, tichete de 180 de lei. Toți copiii care au primit aceste tichete sunt școlari care înainte de pandemie aveau masa caldă la școală, fiind înscriși în programul After School, „Pâine și mâine“.

„Sunt 538 de elevi din clasele primare care beneficiau ce o masă caldă la școală, participând și la programul After School, prin proiectul „Pâine și mâine“. Pentru acești elevi am asigurat tichete de 180 de lei pentru a-și asigura alimentele pe luna aprilie. Sunt școlari din nouă comunități și 14 structuri școlare. Este vorba de structurile de la Predești, Seaca de Pădure, Carpen, Cleanov, Valea Lungului, Obedin, Rojiște, Țiu, Raznic, Cernătești, Busu, Mihăița, Salcia și Leordeasa. Pe lângă tichete, colegii noștri le-au povestit și cum trebuie să se protejeze de coronavirus și le-au oferit pliante informative cu instrucțiuni, pentru a le duce acasă pentru frați, surori și părinți“, a spus Ana Maria Moțățeanu, reprezentant World Vision România.

Venitul era asigurat din munca cu ziua

Mulți dintre părinții acestor copii care beneficiau de masă caldă prin proiecte europene în care școlile erau partenere lucrau cu ziua.

„Copiii ne-au întâmpinat cu multe zâmbete. S-au bucurat să ne revadă și ne-au adresat foarte multe întrebări. Le este dor de școală, de colegi, de doamnele profesoare. Părinții au înțeles că trebuie să fie prudenți în această perioadă și să rămână acasă. Mulți dintre ei și-au pierdut singura sursă de venit, munca cu ziua în sat sau în comunitățile vecine. Au devenit temători și așteaptă vești mai bune, astfel că au primit cu speranță ajutorul nostru și au fost recunoscători că ne-am gândit la ei în această perioadă dificilă“, a spus Mirela, coordonator al proiectului „Pâine și mâine“, în judeţul Dolj.Campania pentru a oferi un sprijin elevilor din mediul rural este una națională. Conform reprezentanților organizației, peste 1.300 de copii din 26 de sate din România care au beneficiat de programele World Vision România au primit tichete pentru alimente în valoare de peste 234.000 de lei.

Pentru mulți copii, statul acasă înseamnă că nu mai au masa caldă oferită prin programele After School, derulate prin fonduri europene

Donații pentru alimente, educație și consiliere psihologică


Conform unui raport al Băncii Mondiale, în perioada următoare este de aşteptat ca sărăcia să crească odată cu criza COVID-19. 15% dintre angajații adulți sunt în risc de sărăcie și vor fi vulnerabili financiar pe măsură ce se vor îndepărta de activitatea economică.

În perioada pandemiei de coronavirus, World Vision România își continuă misiunea pentru a sprijini copiii și familiile vulnerabile din mediul rural care prezintă un risc de sărăcie și excluziune socială în creștere.

De la începutul acestei perioade, a fost lansată o campanie de strângere de fonduri pentru a interveni de urgenţă cu ajutorul necesar pentru cei peste 14.000 de copii şi 7.000 de familii, care fac parte din programele sociale. Donațiile pot fi între 30 și 100 de lei, detaii sunt pe site-ul organizației. Banii sunt folosiți pentru a le asigura copiilor alimente, produse de igienă, dar și acces la educație digitalizată și consiliere psihologică.

„Am identificat soluţii de comunicare la distanţă cu elevii prin: telefon, aplicaţii, platforme on-line, de elearning sau videoconferințe. Peste 5.770 de elevi pot participa la ore on-line pe platforma de elearning scoaladinvaliza.ro. Elevii de clasa a XII-a din proiectul „Vreau în clasa a 9-a” fac meditaţii on-line. Alte sute de liceeni din proiect participă la ateliere de dezvoltare personală on-line. Acolo unde nu există acces la internet sau dispozitive digitale, pedagogii noştri țin legătura telefonic cu părinții și cu elevii“, susțin reprezentanții World Vision România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS