Comunicarea eficientă, dar mai ales corectă este cheia oricărui domeniu de activitate, purtând o importanță covârșitoare în societatea actuală în care manipularea informațională, fenomenul fake news și incoerența mesajelor transmise au început să reprezinte un flagel cu impact asupra vieților noastre.
Aceste lucruri le sunt cunoscute liceenilor Laude-Reut care studiază media-comunicare încă de pe băncile școlii, într-un program unic în învățământul preuniversitar, devenit tradiție în ultimii 14 ani, în parteneriat cu SNSPA – Facultatea de Comunicare și Relații Publice și sub îndrumarea Conf. univ. Dr. Liana Ionescu, profesor cu experiență vastă în jurnalism și media, care a moderat exemplar ceremonia online de absolvire a cursurilor de media-comunicare, transmisă live prin Facebook, miercuri, 10 iunie 2020.
Noua generație de comunicatori și viitori oameni de media
Noua generație de comunicatori și viitori oameni de media a fost onorată de prezența doamnei Prof. univ. Dr. Alina Bârgăoanu, Decan al Facultății de Comunicare și Relații Publice – SNSPA, a domnului Ion M. Ioniță, Senior editor Adevărul, Redactor-șef Historia, membru al Laude-Reut Board of Trustees, mentor de media și comunicare Laude-Reut, alături de doamna Tova Ben Nun-Cherbis, Președinte Fondator al Complexului Educațional Laude-Reut, inițiatoarea acestui proiect, și peste 40 de elevi.
Felicitări absolvenților
Invitații au adresat felicitări absolvenților, în discursuri emoționante și de luare aminte, exprimând regretul că ceremonia nu s-a putut desfășura la sediul SNSPA, pe ale cărei scări, an de an, avem amintire câte o frumoasă poză de grup, dar și pentru că pandemia a pus în așteptare internship-urile la care participau elevii, în cadrul Adevărul, Historia, Prima TV și alte instituții de media, care cu generozitate au contribuit permanent la formarea practică directă a debutanților în breaslă.
Complexului Educațional Laude-Reut, 25 de ani de existență
Cursurile de media-comunicare se adresează elevilor din clasele a IX-a și a X-a, fiind urmate pe parcursul a doi ani de studiu. Alături de orele săptămânale de clasă, elevii sunt antrenați în proiecte de media și comunicare cu parteneri ai Complexului Educațional Laude-Reut.
Iată, pe scurt, tipurile de proiecte derulate în ultimii ani, principalele direcții aplicative din domeniul media-comunicare în care elevii Complexului Educațional Laude-Reut s-au făcut remarcați în țară și în străinătate:
- Realizarea de produse jurnalistice: ştiri şi relatări, vox pop-uri, interviuri, reportaje
- Realizarea de proiecte publicitare și de marketing – amintim doar proiectele cu Estee-Lauder Cosmetics, Douglas Parfumerie, Centrofarm (înainte de fuziunea cu Help Net).
- Participarea la Festivaluri internaționale de creativitate/ publicitate: Cannes Lions; Eurobest la Helsinki și Roma; Art Director’s Club of Europe (ADCE), la Barcelona. La aceste festivaluri, elevii Laude-Reut sunt cea mai tânără echipă, dar care discută, de la egal la egal, cu mari publicitari ai lumii. Ei se declară surprinși de nivelul de pregătire al elevilor Laude-Reut.
- Realizarea de filme și videoclipuri tematice. În anul școlar 2018-2019, au fost realizate trei asemenea filme: „Leul Ierusalimului – forță și speranță” (pornind de la dezvelirea statuii Leul Ierusalimului, din fața liceului, în Piața Leul Ierusalimului, sector 3, București); „De ce România” (în care elevii Laude-Reut explică motivele pentru care iubesc România) și „Barcelona” (un film care reflectă prezența unui grup de elevi Laude-Reut la Festivalul de creativitate Art Director’s Club of Europe, ADCE, de la Barcelona).
Anul acesta, cu prilejul absolvirii, au fost prezentate filmele: „The Endless Number” (despre numărul pi); „Anul Beethoven” (împlinirea a 250 de ani de la nașterea titanului muzicii clasice); „Our Hobbies” (despre pasiunile elevilor din clasele a X-a Laude-Reut); „O lume nouă” (despre cum au perceput elevii dintr-a IX-a lockdown-ul, amenințările bolii și alertele media).
- Public speaking şi diplomaţie publică – Implicarea în evenimentele de la cursul de diplomație-relații internaționale, participarea la vizitele în ambasadele unor țări la București și „2Day Ambassador” – evenimentul, deja binecunoscut, marca Laude-Reut)
- Participarea la workshop-uri, precum cele aflate sub auspiciile fundației germane „Konrad Adenauer”, KAS – Media Programme etc.
- Organizarea de conferințe și întâlniri cu personalități – de exemplu, a fost invitată doamna decan FCRP Alina Bârgăoanu, care le-a vorbit elevilor despre pericolele fakenews și contracararea lor. În acest an școlar, a vizitat școala și a susținut o conferință profesorul american de științele cogniției și Philosophy of Mind, Radu J. Bogdan.
- Foarte apreciate de elevi sunt vizitele în instituții media, iar în perioada verii, internship-urile, în televiziuni (Prima TV, Antena 3, DIGI24, B1TV, ProTV), dar și în presa scrisă, cum au fost internship-urile la „Adevărul” Holding.
Activitățile cursurilor de media-comunicare sunt reflectate pe site-ul școlii, www.laude-reut.ro, pe contul de Facebook @LaudeReut și în presă.
Curierul Național