Preşedintele Klaus Iohannis a efectuat ieri o a doua vizită a sa la uzina Ford din Craiova, la invitaţia oficialilor Ford. La fabrică a fost întâmpinat de Ian Pearson, preşedintele Ford România.
Președintele ţării a asistat la o întrevedere în format video cu Stuart Rowley, președintele Ford Europa, cu Andrew McCall, vicepreședinte Ford Europa pentru Relații Guvernamentale și Comunitare, alături de Ian Pearson.
Ulterior, Iohannis a efectuat o vizită în secția de Asamblare Finală a fabricii Ford Craiova. Apoi a avut o sesiune de drive-test cu Ford Puma mild-hybrid, de care preşedintele s-a declarat foarte încântat.
Ford extinde fabrica din Craiova cu o secţie de presaj
Ford va extinde activitatea la Craiova, investind într-o nouă linie de presaj, unde se vor produce componente care acum sunt importate de fabrica din Craiova din Spania şi Germania. „Am avut astăzi șansa de a-i arăta domnului președinte Klaus Iohannis liniile noastre de producție. De asemenea, am confirmat că am demarat o investiție suplimentară într-o nouă linie de presaj.
Este vorba despre o investiție impresionantă, de 30 de milioane de dolari, într-o nouă linie de presaj, care va permite fabricii din Craiova să producă la nivel local o gamă mai largă de componente, unele dintre acestea fiind acum importate de la alte fabrici Ford din Europa“, a precizat Ian Pearson, preşedintele Ford România.
Reprezentanţii Ford au anunţat că secţia de presaj va fi gata în prima parte a anului viitor. Astfel, de la Craiova se vor exporta, în diverse state europene, componente făcute în secţia de presaj.
Puma-ST va fi produsă la Craiova din acest an
Ford va produce la Craiova noua gamă Puma-ST. Noul vehicul din gama Ford Performance, Puma-ST, va intra în producție până la finele acestui an în fabrica din Craiova.
„De asemenea, după cum probabil știți, Ford Europa a anunțat în luna mai a acestui an că Ford Puma va fi disponibil și în versiunea ST. Ne bucurăm să anunțăm că și acest model va fi produs în România. Va fi cea mai puternică și tehnologizată mașină construită vreodată în România! Dezvăluirea și producția acestui fantastic produs sunt planificate pentru sfârșitul acestui an“, a anunţat Ian Pearson, la întâlnirea cu preşedintele Iohannis şi cu reprezentanţii mass-media.
Iohannis: „Ford este un semnal foarte bun pentru locația economică Craiova“
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, în urma vizitei efectuate la producătorul auto, că „Ford este un semnal foarte bun pentru locația economică Craiova. Despre echipa Ford pot să spun că este foarte performantă, începând de la conducere până la angajații care lucrează în diverse secții. Sunt un exemplu pentru întreaga ţară despre cum trebuie să funcţioneze o uzină modernă“.
Preşedintele a felicitat Ford pentru decizia de a extinde fabrica de la Craiova. Ford a anunțat că va investi 30 de milioane de dolari într-o secție nouă de presă, unde se vor produce componente care acum se importă din Spania și Germania.
Iohannis a mai spus că s-a întâlnit la Aeroportul din Craiova (după ce a venit cu avionul) cu autorităţile locale, cărora le-a transmis să pregătească proiecte de investiţii, pentru a atrage cât mai multe fonduri europene.
Craiova are nevoie de investiții
„Craiova este o locație economică de prima mână în Europa. Pentru asta este nevoie de investiții în Craiova și de extindere. Pentru autorităţile locale am avut un mesaj foarte clar: construiţi proiecte pentru bani europeni. Ştiţi că am negociat 80 de miliarde de euro, bani europeni pentru România, bani care vor putea fi folosiţi în următorii ani cu mare succes. I-am invitat să pregătească din timp proiecte pentru Craiova.
Să pregătească proiecte pentru întregul judeţ, pentru întreaga regiune. Proiecte de infrastructură, dezvoltare economică, dezvoltarea sistemului educaţional, fiindcă aceşti investitori au nevoie de mână de lucru calificată. Şi toate acestea pot fi făcute şi vor fi făcute, folosind prioritar banii europeni. De asta m-am bătut acolo pentru bani europeni. Pentru România şi pentru dezvoltarea României. Pentru restartarea României“, a mai spus preşedintele.
Legat de Ford, Iohannis a spus că i-a plăcut maşina Ford Puma pe care a condus-o. El a menţionat faptul că: „România ar trebui să fie cunoscută pentru astfel de uzine de mare succes. Nu este un secret pentru nimeni că industria auto este deosebit de importantă pentru România. Dar nu numai că este vitală. Aici, în România, industria auto se poate dezvolta foarte, foarte mult! Avem potenţial. Acum vom avea şi banii necesari pentru investiţiile care transformă România într-o locaţie atractivă pentru investitorii“.
Ford a reluat producţia în trei schimburi. Cererea îşi revine în Europa
Înainte de pandemie, fabrica din Craiova producea în trei schimburi. Ford a întrerupt activitatea câteva săptămâni, în perioada pandemiei. Pe 4 mai, Ford a reluat producția de vehicule într-un singur schimb de lucru. Începând de pe 18 mai, au fost rechemaţi la lucru alţi angajaţi, pentru schimbul al doilea. La vremea respectivă, erau chemaţi la lucru circa 4.300 de angajaţi, din totalul de 6.200. Restul au rămas în şomaj tehnic.
Compania a anunţat atunci că va rechema la lucru restul angajaţilor, pe măsură ce cererea de vehicule în Europa îşi va reveni. Pe 1 iulie, Ford a anunţat încheierea unor contracte de muncă pe perioadă determinată. Au fost trimişi acasă circa 213 angajaţi cu contract pe perioadă determinată, din cei circa 670 de angajaţi cu astfel de contracte.
Luni, 20 iulie, Ford a reluat schimbul al treilea, rechemând la lucru o mare parte a angajaţilor care erau în şomaj tehnic. „Începând de luni, Fabrica de Producție Vehicule lucrează din nou în trei schimburi, ceea ce demonstrează faptul că motoul EcoBoost de 1.0 litri, împreună cu vehiculele EcoSport și Puma pe care le producem aici, au cerere atât în Europa, cât și în alte locații la nivel global“, a spus Ian Pearson.
Numai o mică parte a angajaţilor Ford au mai rămas în şomaj tehnic, potrivit comunicatorilor companiei.
La ora actuală, se produc la Craiova vehiculele EcoSport şi Ford Puma – prima maşină hibrid produsă în România, precum si motoul EcoBoost de 1.0 litri.