Unul din doi angajați români recunoaște că gândurile neîncetate despre COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit. 23,6% spun că au fost chiar foarte afectați emoțional. Doi din trei sunt stresați de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2.
Foarte multe persoane au fost nevoite să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp. Mai bine de 42% dintre cei intervievați pe platforma de recrutare online BestJobs au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în această perioadă. Pentru 28%, activitatea s-a desfășurat normal, fără să se fi simțit presați sau stresați acum mai mult decât în condiții obișnuite de lucru, potrivit Digi24.
32% dintre respondenții la sondaj spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult
32% dintre respondenții la sondaj spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult. 25% au făcut plimbări lungi în aer liber. Alți aproape 17% au făcut diverse activități împreună cu cei dragi. 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi și să nu se lase cuprinși de îngrijorare.
17% dintre angajații care au răspuns la sondaj au cerut și ajutorul unui specialist
Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. Alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.
Principalele trei motive de neliniște pentru jumătate dintre angajați sunt: starea psihică generală; situația profesională și deciziile financiare. Întrebați și ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenți au invocat lipsa timpului și/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reținere în acest sens.
Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piața din România, urmând modele deja testate și validate pe plan internațional, și a fost accentuată în contextul epidemiei de COVID-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.