9 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinBikini - la ceas aniversar

Bikini – la ceas aniversar

La 60 de ani, bikinii isi traiesc parca a doua tinerete, parând mai in forma ca niciodata. Pe 5 iulie 1946, costumul de baie era sectionat in doua. Ideea venea din Paris si apartinea inginerului Louis Reard. Aceasta descoperire a avut un singur scop: ridicarea moralului europenilor, dupa un razboi lung si dificil.


Astfel a aparut „Bikini“, nume inspirat dupa atolul cu acelasi nume din insulele Marshall, SUA, unde se desfasurau experimente nucleare. Alegerea numelui nu este deloc intâmplatoare. Reard a fost convins de faptul ca introducerea noului tip de costum de baie avea sa aiba efecte explozive pe plajele din intreaga lume.


Modelul lui Reard a venit ca o varianta imbunatatita a creatiei lui Jacques Heim care, cu doua luni inainte, lansase un astfel de costum de baie pe care l-a numit „Atom“, gratie dimensiunilor sale reduse, pe care l-a numit „cel mai mic costum din lume“.


Read a redus si mai mult dimensiunile „Atomului“, insa la inceput nu a reusit sa gaseasca un topmodel dispus sa il poarte. In cele din urma, a apelat la serviciile dansatoarei de strip-tease Micheline Bernardini, angajata Cazinoului din Paris. De atunci, acest incitant articol a intrat in arsenalul „de seductie“ al oricarei femei.


Cu timpul, bikinii au devenit un „bun comun“ al femeilor din intreaga lume si din fiecare clasa sociala. In realitate, a fost nevoie de 15 ani ca bikinii sa fie considerati acceptabili pentru o Europa destul de pudica. Este suficient sa ne gândim ca la cinci ani dupa aparitia sa, in 1951, costumul de baie din doua piese a fost interzis la concursul Miss World.


Cele care au lansat cu adevarat costumul de baie au fost „bombele sexy“ ale marelui ecran, de la Brigitte Bardot pâna la Marilyn Monroe sau Gina Lollobrigida. In 1958, costumul de baie purtat de Brigitte Bardot in filmul „Si Dumnezeu a creat femeia“ a creat o piata pentru bikini in Europa, iar, doi ani mai târziu, melodia lui Brian Hyland „Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini“ a lansat o adevarata moda printre femei.


Bikinii – asul din mâneca al vedetelor


Costumul de baie a fost exploatat la maximum de producatorii de filme. Un exemplu elocvent sunt asa-numitele surf movie din anii ’60 sau de mult mai recentul serial „Baywatch“. Vedete de calibru au ramas pentru eternitate in mintea cinefililor gratie scenelor in bikini, exemplele fiind numeroase: de la Ursula Andress in rolul unei Bond girl mai incitanta ca niciodata sau Raquel Welch in „One Million Years B.C.“ si pâna la Phoebe Cates, in „Fast Times at Ridgemont High“ din 1982, actritele au stiut de la inceput sa se foloseasca de formele lor pentru a-si câstiga popularitatea. In anii ’70, dimensiunile bikinilor au inceput sa se reduca vazând cu ochii. Mai intâi, a fost rândul sutienului, apoi al chilotului, pâna la aparitia celebrului tanga brazilian, unde partea posterioara dispare intre fese. In anii ‘90, a fost rândul curajoaselor salvamare, precum Pamela Anderson sau Carmen Electra, pentru ca bikini sa devina un accesoriu obligatoriu pentru garderoba unei doamne. Iar de aici la topless, pasul a fost mic. Asta insa e o alta poveste si o alta aniversare.


Designerii omagiaza bikinii


Pentru a sarbatori asa cum se cuvine aniversarea unei vedete de prim rang precum bikinii, cele mai cunoscute case de moda s-au mobilizat deja. Parah prezinta Bikinii Italia, un costum ceva mai special, in editie limitata, din lycra, cu sutienul in intregime lucrat manual cu mii de paiete verzi, albe si rosii, in onoarea tricolorului italian. Disponibil incepând cu sfârsitul lunii aprilie, noul bikini va putea fi achizitionat contra sumei de 100 de euro. La rândul sau, compania H&M a dorit sa marcheze evenimentul legând legendarul costum de baie de un proiect caritabil, in favoarea organizatiei umanitare WaterAid. Prin cumpararea unui costum de baie H&M, 10 la suta din incasari vor merge in contul organizatiei internationale, care lupta pentru furnizarea de apa potabila si servicii de igiena tarilor sarace. „Suntem mândri sa sustinem WaterAid si eforturile pe care le depune pentru a schimba conditiile de viata ale oamenilor saraci“, a declarat Ingrid Schullstrom, purtatoarea de cuvânt a H&M. Costumul de baie „Romantic Allover“, creat special pentru acest proiect, va fi lansat pe piata la sfârsitul lunii aprilie si va fi o adevarata simfonie de culori, cu fel de fel de imprimeuri florale.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS