Acțiunile Zoom Video au căzut puternic luni după anunțul privind eficacitatea vaccinului dezvoltat de Pfizer, și alte companii care au avut de câștigat de pe urma măsurilor de carantină văzându-și cotațiile de pe burse în scădere, anunță CNBC.
Acțiunile Zoom Video au căzut cu 15% în timp ce cele Amazon au scăzut cu 3,4%, Netflix cu 5,4% și Shopify cu 5,1%, investitorii părând să se reorienteze rapid înspre domeniile care vor avea de câștigat de pe urma combaterii pandemiei de COVID-19.
Mișcările de pe piețele financiare au venit după ce Pfizer a anunțat luni că vaccinul său experimental are o eficiență de peste 90% în prevenirea Covid-19, vestea fiind o victorie majoră în lupta contra pandemiei de coronavirus.
„Astăzi este o zi grozavă pentru știință și umanitate”, a afirmat Albert Bourla, director executiv și președinte al consiliului de administrație al Pfizer.
„Cred că putem vedea luminița de la capătul tunelului”, a mai declarat Bourla pentru NBC News.
Anthony Fauci, consilierul Casei Albe pentru pandemia de COVID-19, declarase anterior că un vaccin cu o rată de eficiență între 50 și 60% ar fi acceptabil.
Investitorii au mers masiv pe mâna companiilor ca Zoom, Amazon, Netflix sau Shopify care și-au văzut numărul de clienți crescând vertiginos după ce pandemia de COVID-19 și restricțiile impuse pentru combaterea acesteia au ținut în case sute de milioane de oameni din întreaga lume.
Acțiunile Zoom Video au explodat anul acesta, crescând cu 635%, cele ale Amazon au crescut cu 79,2% și ale Netflix cu 59,1%. Shopify și-a văzut de asemenea crescând cotația pe bursă cu 162,8%.
Însă luni investitorii au părut să se orienteze înspre companiile care vor avea de câștigat de pe urma redeschiderii economiei.
Acțiunile Bank of America au crescut cu 8%, cele ale JP Morgan Chase cu 7,2%, American Airlines cu 22% în timp ce operatorii de nave de croazieră Carnival Corp., Royal Caribbean și Norwegian Cruise au asistat la creșteri de peste 20%.