Interesul pentru Black Friday 2020 a fost uriaș. Dovadă este și faptul că peste un milion de români au căutat joi pe Google termenul ”eMAG” și peste 200.000 au căutat ”Altex”. Vânzările sunt mai mari decât anul trecut și plățile cu cardul au crescut cu mai mult de 50%, potrivit HotNews.
La eMAG, Black Friday a început la 7.38 și cele mai mari comenzi au depășit 30.000 de lei. La fel ca anii trecuți, cele mai bune oferte s-au epuizat însă în sub 2-3 minute. Puțini sunt cei care chiar își cumpără ceva cu reducere mare.
eMAG spune că 8.260 de produse în valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate în primul minut
eMAG spune că 8.260 de produse în valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate în primul minut de la start. Clienții pun în coș, în medie, două produse, din care unul cu o valoare mai mare, iar celălalt din categorii precum fashion. De asemenea, achiziționează obiecte de decor pentru acasă, băuturi sau cadouri de Crăciun.
S-au vândut și 3 kg de aur. Oamenii au plătit în total și 580 de nopți de cazare pentru vacanțe
S-au vândut și 3 kg de aur, dar oamenii au plătit în total și 580 de nopți de cazare (pentru viitoare vacanțe).
eMAG a depășit borna de 400 miloane lei, la ora 13.30
La ora 13.30, eMAG a depășit borna de 400 miloane lei. Datele PayU arată că dintre plățile cu cardul procesate, 27% au fost în rate. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost 816 lei pentru plata integrală (fără rate) și cu 40% mai mare la cei care au cumpărat cu cardul în rate.
Joi, pe Google au fost peste un milion de căutări cu eMAG și peste 200.000 cu Altex
Că românii sunt interesați de Black Friday o arată și căutările de pe Google. De exemplu, joi au fost peste un milion de căutări cu ”eMAG” și peste 200.000 cu Altex. Miercuri au fost peste 100.000 de căutări pentru Fashion Days și Vivre. Luni, al doilea cel mai căutat termen a fost ”eMAG Black Friday”. Datele sunt de pe Google Trends.
eMAG a depășit pragul de 300 milioane lei, la aproape trei ore de la începutul campaniei
eMAG a depășit pragul de 300 milioane lei, la aproape trei ore de la începutul campaniei. Cea mai mare comandă figurează ca fiind una de aproape 100.000 de lei, făcută din București. Ponderea plăților cu cardul este de 54%.
La magazinele mari, creșterile de vânzări sunt undeva în jurul a 15-20% față de ediția de acum un an
Florinel Chiș de la ARMO spune că lumea comandă mai multe lucruri, dar cu valoare medie mai mică pe fiecare obiect. La magazinele mari creșterile de vânzări sunt undeva în jurul a 15-20% față de ediția de acum un an, dar la unele magazine mici vânzările s-au dublat.
”Digitalizare accelerată”, motivată de nevoia de a interacționa cât mai puțin față în față
Cea mai mare schimbare ține însă de ponderea fără precedent a plății cu cardul din total fiindcă asistăm la o ”digitalizare accelerată” motivată de nevoia de a interacționa cât mai puțin față în față.
Magazinul online WatchShop.ro a anunțat că au crescut cu 50% plățile cu cardul
Un exemplu de vineri, magazinul online WatchShop.ro a anunțat că au crescut cu 50% plățile cu cardul, iar cel mai scump ceas cumpărat de BF 2020 este un model Tissot de aproape 16.000 de lei.
A crescut și numărul de comenzi plasate de românii din diaspora
Veniturile românilor nu au avut mult de suferit în aceste luni. Oamenii, pe parcursul anului, au călătorit mai puțin, au cheltuit mai puțin și au disponiblități și investesc în confort și în tehnologie pentru acasă, spune Florinel Chiș, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). El adaugă și că a crescut și numărul de comenzi plasate de românii din diaspora care nu pot veni acasă, dar încearcă să compenseze comandând online diverse lucruri pentru cei din familie, aflați în țară.
eMAG spune că 1.000 de telefoane OPPO la 200 de lei s-au dat în 36 de secunde
eMAG spune că 1.000 de telefoane OPPO la 200 de lei s-au dat în 36 de secunde, 1.000 de televizoare Samsung s-au epuizat în 52 de secunde și în 3 minute s-au cumpărat 2.000 de sticle de whiskey Jack Daniels. Ponderea comenzilor plătite cu cardul a atins un record de 57%.
Multe dintre magazine au început mai devreme Black Friday
Multe dintre magazine au început mai devreme Black Friday. De exemplu, la Altex, campania a început pe 29 octombrie, iar EvoMag a început pe 30 octombrie, a avut o a doua rundă pe 6 octombrie și a treia a pornit la miezul nopții. Flanco a bătut aproape orice record, anunțând un Black Friday de 39 de zile (de la 23 octombrie până la final de noiembrie). Fashion Day a început pe 11 noiembrie. elefant.ro a ținut Singles Day pe 11 noiembrie, iar pe 12 și 13, Black Friday.