În urma răspunsurilor primite la sondajul realizat de jurnaliștii Gazetei de Sud majoritatea persoanelor au fost nemulțumite de reducerile aplicate de Black Friday în marile magazine.
Black Friday e un eveniment inventat de americani prin secolul 19, care nu are nimic de a face cu reducerile, cât cu încheierea vacanţei de Ziua Recunoştinţei şi redeschiderea mall-urilor. Nici la ei nu era o sărbătoare atunci. În timp a ajuns un pretext bun pentru marile corporaţii din State să-şi facă lichidare de stoc, înainte să sosească marfa de Crăciun sub pretextul unor reduceri.
Black Friday a început să „bântuie” România din anul 2011. Câțiva producători s-au găndit că pentru aș-i vinde produsele au nevoie de ”rețeta minune de cumpărături” pe care o au americanii și care ar prinde și la noi. Cum oamenii sunt ahtiați după reduceri, această ” sărbătoare” a prins și în România
Mitul legat de creșterea prețurilor, în ajun de Black Friday, stă încă în picioare.
Un cititor al Gazetei de Sud este nemulțumit de redurecile ” fictive” din noapte de Black Friday.
Mai mulți cititori răspund aprobator: ”asta-i România!!”, ”Aveți dreptate”, ” Care reduceri?” , ”Alea de sub etichetă!„
Companiile n-au produsele pe care le vând pe internet
Nici țepele pe care le-au luat românii până acum nu au fost puține și nu prea au ajutat pe partea de încredere. Principala problemă de Black Friday în anii trecuți a fost că multe dintre produse n-au fost livrate nici după trei luni. De această dată, însă, unii cumpărători se mai lovesc și de stocuri care ori se epuizează rapid, ori nu există în realitate.