Discuţiile purtate de operatorii de transport feroviar pe tema mersului trenurilor, respectiv a orelor la care firmele private pot efectua transportul pasagerilor pe calea ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, a stârnit nemulţumirea sindicaliştilor, scrie Club Feroviar.
Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari (FSTF) a socotit că sunt 15 perechi de trenuri ale CFR Călători cu două automotoare, 11 perechi ale Regio cu un automotor şi cinci perechi ale TFC, tot cu un automotor, potrivit unui document obţinut de Club Feroviar.
Potrivit lui Rodrigo Maxim, lider sindical FSTF, împărţirea trenurilor între cei trei operatori TFC şi Regio este injustă. Cele două firme private „primesc să opereze trenurile cele mai bune”, anume cele de dimineaţă şi cele de la schimburile de trenuri de călători.
Ţinând cont şi de cota de piaţă a CFR Călători ,,se puteau asigura cele 31 perechi de trenuri de călători, ceea ce ar fi optim şi din punct de vedere al utilizării compensaţiei primite de la bugetul de stat , dar şi a faptului că se folosesc doar 2 automotoare în loc de 4 automotoare”. Maxim atrage atenţia că operatorii privaţi au trenuri vechi de 40 de ani.
72 de trenuri de la trei operatori de transport vor circula, începând din 12 decembrie, între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, la un interval de 40 de minute, după cum a anunţat CFR Infrastructură, un document intern arătând că primul tren va pleca la ora 2,30, iar ultimul la 22,30.