4 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajBornele importante ale ascensiunii brandului Adidas

Bornele importante ale ascensiunii brandului Adidas

Adidas este unul dintre cele mai recunoscute branduri de pe piața sportului, este favoritul multor sportivi și produce, pe lângă pantofi sport, și alte articole sportive.

Adidas este o multinațională germană care proiectează și produce pantofi sport, îmbrăcăminte și accesorii. Compania își are sediul în Herzogenaurach, Bavaria, Germania. Este o marcă comercială a grupului Adidas, care deține, de asemenea, marca de îmbrăcăminte sportivă Reebok, compania de golf TaylorMade (inclusiv Ashworth), 9,1% din acțiunile clubului FC Bayern München și marca austriacă de social media, Runtastic.

Pe lângă pantofii sport, Adidas produce și alte lucruri, cum ar fi genți, tricouri, ceasuri, ochelari și alte articole legate de sport.

Adidas a fost fondată de Adolf Dassler, care a realizat încălțăminte sportivă în spălătoria mamei sale din Herzogenaurach, Germania, după întoarcerea din Primul Război Mondial în iulie 1924. Fratele său mai mare Rudolf s-a alăturat afacerii, care a devenit Fabrica de pantofi Dassler Brothers (Gebrüder Dassler Schuhfabrik).

Frații Dassler s-au separat

Frații s-au separat în 1947 după ce relațiile dintre cei doi au devenit tensionate. Rudolf a format o nouă firmă pe care a numit-o „Ruda”; Mai târziu o va redenumi Puma (da, popularul brand Puma pe care îl cunoaștem astăzi), iar Adolf a format o altă companie înregistrată oficial sub numele de „Adidas AG”, nume care îi combina porecla „Adi” cu primele trei litere ale numelui de familie „ Dassler ”.

Această companie a fost înființată la 18 august 1949. Deși este un mit urban că numele este un acronim pentru expresia „All Day I Dream About Sports”, acesta este un „bacronim”, sau o formare a unui acronim format dintr-un cuvânt deja existent.

Adidas și Puma, rivale

Adidas și Puma au intrat într-o rivalitate acerbă și acerbă după despărțire. De fapt, orașul Herzogenaurach a fost împărțit și la asta, ceea ce i-a dat porecla „orașul gâtului îndoit” – oamenii priveau în jos pentru a vedea ce pantofi purtau străinii. Chiar și cele două cluburi de fotbal din oraș s-au despărțit: clubul ASV Herzogenaurach a fost susținut de Adidas, în timp ce 1 FC Herzogenaurach a susținut încălțămintea Puma.

Când unii muncitori au fost invitați la casa lui Rudolf, Adolf le-a dat papuci Adidas pentru ca aceștia să-l poată vizita purtându-i. Când Rudolf îi vedea, îi spunea să meargă la subsol și să aleagă o pereche gratuită de „Puma”. Cei doi frați nu s-au împăcat niciodată și, deși acum sunt amândoi îngropați în același cimitir, sunt așezați la distanță cât mai mare unul de celălalt.

În 1948, primul meci de fotbal după cel de-al doilea război mondial, mai mulți membri ai echipei naționale de fotbal din Germania de Vest purtau ghete Puma, inclusiv primul golgheter Herbert Burdenski. Patru ani mai târziu, la Jocurile Olimpice de vară din 1952, alergătorul de 1500 de metri Josy Barthel din Luxemburg a câștigat primul aur olimpic cu pantofii Puma în picioare.

Compania a fost cumpărată în 1989 de către industriașul francez Bernard Tapie

La Jocurile Olimpice de vară din 1960, Puma l-a plătit pe sprinterul german Armin Hary pentru a purta Puma în finala de 100 de metri. Hary mai folosise Adidas și îi ceruse lui Adolf plata, dar Adidas a respins această cerere. Germanul a câștigat aurul cu Puma, dar ulterior a încălțat niște Adidas pentru ceremonia de premiere, spre surprinderea celor doi frați Dassler. Hary spera să profite de amândoi, dar Adi era atât de furios încât n-a vrut să mai audă de campionul olimpic.

După o perioadă de probleme după moartea fiului lui Adolf, Horst Dassler, în 1987, compania a fost cumpărată în 1989 de către industriașul francez Bernard Tapie pentru 1,6 miliarde de franci (aproximativ 243,9 milioane de euro astăzi). Tapie era atunci un celebru specialist în salvarea companiilor în faliment, experiență cu care și-a construit averea. Omul a decis să mute producția offshore în Asia. De asemenea, a angajat-o pe Madonna pentru promovare.

În calitate de CEO al Adidas, Louis-Dreyfus a cvadruplat veniturile

În 1992, neputând plăti dobânzile la împrumut, Tapie i-a încredințat Credit Lyonnais Bank să vândă Adidas, iar banca a transformat ulterior datoria restantă în capitalul propriu al companiei, ceea ce era neobișnuit conform practicii bancare franceze frecvente.

Credit Lyonnais a vândut Adidas lui Robert Louis-Dreyfus pentru 4.485 milioane de franci, echivalentul a 683 milioane de euro. Robert a devenit noul CEO al companiei și a devenit, de asemenea, președintele Olympique de Marseille, o echipă pe care Tapie o deținuse până în 1993. Tapie a falimentat în 1994. El a făcut obiectul mai multor procese, în special în legătură cu trucarea meciurilor de fotbal. El a executat o pedeapsă de 18 luni în La Santé, închisoarea din Paris.

În calitate de CEO al Adidas, Louis-Dreyfus a cvadruplat veniturile la 5,84 miliarde EUR între 1993 și 2000. În 1997, Adidas AG a achiziționat Grupul Salomon, specializat în îmbrăcăminte de schi, iar denumirea sa oficială a fost schimbată în Adidas-Salomon AG. Cu această achiziție, Adidas a achiziționat și TaylorMade Golf și Maxfli, ceea ce le-a permis să concureze cu Nike Golf.

Adidas și îmbrăcămintea NBA

În 2005, Adidas a declarat publicului că și-a vândut compania asociată Salomon Grup pentru 485 milioane de euro către Amer Sports din Finlanda. În august 2005, Adidas și-a declarat intenția de a cumpăra Reebok cu 3,8 miliarde de dolari. Această achiziție a fost finalizată cu parteneriatul din ianuarie 2006 și a însemnat că compania avea vânzări totale apropiate de Nike în America de Nord.

Achiziționarea Reebok i-a permis, de asemenea, să concureze cu Nike la nivel mondial ca a doua cea mai mare companie producătoare de încălțăminte sportivă din lume.

În aprilie 2006, Adidas a anunțat un acord pentru peste 400 de milioane de dolari pentru a fi furnizorul oficial de îmbrăcăminte pentru NBA.

La 11 aprilie 2006, Adidas a anunțat un acord de 11 ani pentru a deveni furnizorul oficial de îmbrăcăminte pentru NBA. De atunci, compania a realizat produse pentru NBA, NBDL și WNBA, în principal tricouri și versiuni color ale pantofilor de baschet pentru fiecare dintre echipe. Acest acord (în valoare de peste 400 de milioane de dolari) a înlocuit acordul Reebok anterior care fusese în vigoare 10 ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS