Ploile care au căzut fără pauză în ultimele zile le-au facut viața un calvar craiovenilor care locuiesc în cartierele periferice ale orașului. Străzile, încă, de pământ s-au transformat în bălți, iar nămolul este la tot pasul. De zeci de ani, oamenii așteaptă ca autoritățile locale să le aducă asfaltul și pe strada lor.
La marginea Craiovei, exista încă multe zone cu strazi neasfaltate, care acum sunt pline de namol și bălți. Deși locuiesc în case, unele cochete, locuitorii de pe unele străzi din cartierul Romanești fac slalom printre bălți. Pământul transformat în mâzgă face parte din “peisaj”. Străzi precum strada Doctor Marcovici, Strada Nouă, Aleea Dunării arată mai degrabă ca niște drumuri desfundate de țară. Aici nu există asfalt și trotuare. Atunci când plouă, apa băltește dintr-un gard în altul. Locuitorii așteaptă de prea mulți ani ca și strada lor să fie astfaltată, modernizată cu trotuare pe care să se circule civilizat. Unii spun că așteaptă de 50 de ani, încă din perioada comunistă.
Aceasta împreună cu Strada Nouă și Aleea Dunării sunt la marginea orașului, plecând din bulevardul Nicolae Romanescu, în partea stângă pe sensul de mers către Podari. Craiovenii care locuiesc pe Strada Nouă se pot considera mai norocoși, fiindcă strada lor este totuși pavată cu piatră de râu. Aici, bălțile și nămolul își fac cu greu loc. Nu se poate spune același lucru despre strada Doctor Marcovici și strada Aleea Dunării, „acaparate” în această perioadă de bălți și nămoale. Apa se întinde pe toată strada, dintr-un gard în celălalt gard, de vizavi.
Femeia nu este singura nemulțumită de modul în care arată strada. Localnicii scrâșnesc din dinți, înjură, își suflecă pantalonii și merg mai departe, spunând că nu au de ales. La fiecare ploaie mai serioasă, străzile pe care locuiesc sunt acoperite de bălți sau nămoale. Nu sunt singurele din Craiova.
„În rest, rămânem noi cu bălțile și nămoalele”
Ce-i drept, craiovenii care locuiesc în cartierele mărginașe ale Băniei se plâng că încă multe dintre străzile urbei arată ca în Evul Mediu. Sunt străzi, unde te afunzi în bălți, hârtoape și nămol. Chiar dacă suntem în secolul XXI, la marginea orașului, gropile noi sau cele vechi, adâncite de la an la an „se lăfăie“ în toată splendoarea lor.
Supărați locuitorii arată cu degetul spre autoritățile care au uitat de promisiunile făcute. Localnicii spun că autoritățile „defilează“ pe astfel de străzi doar în perioada alegerilor.
Din păcate străzile mai sus menționate nu s-au regăsit pe lista străzilor și aleilor propuse spre modernizare pe Acordul-cadru de reabilitare și modernizare a străzilor din Craiova în 2020.Contractul prevede reabilitarea totală a 87 de străzi din Bănie, majoritatea de la periferie, însă pentru acest an municipalitatea a ales un lot de 19 drumuri care au trecut de la stadiul de pământ, balast sau piatră de râu, la asfalt. În lotul de 87 de străzi care vor fi asfaltate în următorii ani se află doar Aleea Dunării.
Ce străzi intră în acordul-cadru de modernizare
Străzile care fac parte din lotul I: Aleea 1 și 2 Motru, Topolniței, Plopului, Constanța, Zalău, Mesteacănului, Drumul Fabricii, Corabia, Hârșova, Alunului, Trifoiului, Carpenului, Strungarilor, Cocorului, Leandrului, Bărbătești, Deltei, Alba Iulia, Aleile Izvoru Rece, Botoșani, Cărbunești, Micșunele, Grădinari, Prelungirea Teilor, Pescăruș, Postăvarul, Muntenia, Sinoe, Fermei, Trandafirului, Aleea 1 Maria Rosetti, Vișinului, Răchitei, Căpșunilor, Ion Creangă, Ciocârliei, Arad, Maghiranului, Cujmir, Techirghiol, Fermierului, Anina, Pui De Lei, Iezerului, Babadag, Stejarului, Rășinari, Merișorului, Brașov, Dăbuleni, Aleea I Albinelor.
Străzile care fac parte din lotul II: Vânătorii de Munte, Tisa, Pietrosu, Oltenița, Marinei, Livezi, Infanteriei, Gutuiului, Eroii Sanitari, Dimitrie Cantemir, Costache Negruzzi, Cavaleriei, Balzac, Antiaeriană, Aleile Gheorghe Donici, Porumbului, Măcin, Tulcea, Geniștilor, Mixandrelor, Petrila, Emil Marghitu, Homer, CristianTell, Corcova, Vrancei, Ecoului, Artileriei, Aleile Alexandru cel Bun, Buziaș, Aleea Dunării.
Străzile care fac parte din lotul III: Motru, Calea Brezei, Teilor, Alexandru cel Bun, Ogorului
Pe lângă acestea, Primăria Craiova a mai scos la licitație, pentru modernizare, un pachet de nouă străzi, pentru care deocamdată trebuie întocmită documentația de avizare a lucrărilor de intervenție. Este vorba de străzile Parângului (extinderea până în Centura de Nord), Ramuri, Migdalului, Lăcrămioarei, Zăvoiului, Aleea III Bariera Vâlcii, Aleea II Cantonului, Drumul Corneșului și Vânători.
În Craiova 14% din strazi sunt neasfaltate
În Craiova au fost modernizate străzi cu o lungime de 352 de kilometri. Un calcul matematic simplu ne arată că din totalul de 409 kilometri de străzi, cât existau în Craiova, în anul 2018, s-au făcut modernizări, până la acea dată pentru 352 de kilometri.Înseamnă că în 2018, în Craiova existau străzi cu o lungime totală de 57 de kilometri pe care nu s-a făcut nicio modernizare. Datele ar putea să difere, în anul 2020, dar tot mai există străzi pe care nu s-au făcut modernizări. Inseamna ca 14% dintre strazile Craiovei sunt neasfaltate.