Cel mai mare furnizor de electricitate, care chiar şi înainte de liberalizarea pieţei deservea peste 3,2 milioane de consumatori casnici din 18 judeţe, a anunţat simplificarea modalităţii de încheiere a contractelor în piața concurenţială, scrie adevărul.
„Pentru a veni în întâmpinarea clienţilor săi persoane fizice care doresc să încheie un contract în piaţa concurenţială, Electrica Furnizare a simplificat procesul de contractare şi solicită un singur document oficial în original – actul de identitate”, a informat compania. Condiţia pentru încheierea noului contract de furnizare a energiei electrice, în baza cărţii de identitate şi a unei cereri semnate, este ca celelalte documente oficiale, depuse de client în momentul încheierii contractului în derulare, să fie în continuare valabile.
Modalitatea simplificată de încheiere a unui contract pentru clienţii Electrica Furnizare este valabilă atât în Centrele de Relaţii cu Clienţii, cât şi online, pe site-ul www.electricafurnizare.ro, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opţiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, continuarea procesului reflectând, la nivel de documente solicitate, particularităţile specifice celor două categorii de clienţi.
Ofertele Enel
Al doilea cel mai mare furnizor de energie electrică este Enel, care la data de 1 ianuarie 2021 deservea circa 3 milioane de clienţi consumatori casnici, din care 2,2 milioane se aflau deja în piaţa liberă.
În ce priveşte selectarea ofertei care vi se potriveşte, fiecare consumator care este în prezent abonat al Enel poate accesa pagina contract.enel.ro pentru a alege judeţul în care se află punctul de consum, perioada pentru care se doreşte încheierea contractului – 12 sau 24 de luni.
Ofertele Enel sunt numeroase, incluzându-le şi pe cele pentru noii clienţi. Astfel, „Enel Fix Online” este destinat clienţilor noi, care provin de la alţi furnizori, preţul unui kwh fiind de 0,230 lei, iar cel al abonamentului de 0,19 lei/zi.
Regularizare pentru cine alege până la 30 iunie
În România sunt aproximativ 8,7 milioane de consumatori casnici, din care circa 5,7 milioane nu optaseră încă, la data de 1 ianuarie, pentru piaţa liberă de energie electrică.
ANRE a emis vineri (15 ianuarie) un ordin prin care furnizorii de ultimă instanţă vor avea posibilitatea de a aplica clienţilor o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială transmisă, în acest fel clientul casnic putând să beneficieze în totalitate de cel mai bun preţ concurenţial al furnizorului.
În piaţa universală, preţurile sunt cu 13 – 26% mai mari de la 1 ianuarie
Potrivit calculelor Asociaţiei Energia Inteligentă, diferenţa între preţul pe care-l vor plăti consumatorii de la 1 ianuarie 2021 la actualul furnizor de energie electrică (din piaţa universală) faţă de preţul existent în decembrie 2020 la consumatorii casnici din diferite zone din ţară este de 15% la Muntenia Nord, de 14% la Transilvania Nord, de 17% la Transilvania Sud, de 18% la E Distribuţie Dobrogea (ENEL), de 26% la E Distribuţie Banat (ENEL), de 23% la E Distribuţie Muntenia (ENEL), 13% la EON şi 17% la CEZ.