Fotbalistii au devenit adevarate vedete si au ajuns sa lanseze tendinte in moda, fiind pentru multi designeri o ocazie pentru a-si promova colectiile.
O dovada este si decizia unora dintre cele mai mari case de moda din lume, precum Dolce & Gabbana sau Giorgio Armani, care „vor imbraca“ nationalele Italiei si Angliei la apropiata Cupa Mondiala din Germania. „Jucatorii de fotbal sunt noii lideri in materie de stil. Spre deosebire de vedetele din show-bizz, ei trebuie sa demonstreze disciplina mentala si fizica, ce ii transforma cu adevarat in niste eroi. Ma bucur sa am ocazia sa imbrac niste eroi“, si-a justificat Armani decizia. Celebrul designer italian s-a gândit la un look total pentru „muzele sale“. El a pus la punct o garderoba completa, care include de la curele, pantofi pâna la genti si ochelari. Fotbalistii vor avea privilegiul sa poarte chiar si noii ochelari de soare „Red“ de Emporio Armani, care fac parte dintr-un proiect caritabil lansat de liderul formatiei U2, irlandezul Bono, pentru a finanta Fondul Global impotriva SIDA. Noutatea insa ii vizeaza pe suporterii lui Beckham&Co. Cei care doresc sa fie la fel de eleganti ca idolii lor vor avea posibilitatea sa cumpere o copie exacta a costumatiei oficiale si a accesoriilor campionilor britanici, in magazinele Emporio Armani din Regatul Unit. Nu se stie inca felul cum se va adapta cu stilul Armani, simbolul absolut al elegantei engleze“, David Beckham.
Dolce&Gabbana „imbraca“ Italia
Dolce&Gabbana, alt nume de referinta in lumea modei, a creat „uniformele“ nationalei Italiei, „azzurri“, cum sunt alintati de suporteri. „Albastrul si tricolorul sunt elementele-cheie“, au dezvaluit reprezentantii casei de moda milaneze. Jucatorii italieni vor purta costume de satin de culoare albastru inchis, lucrate manual, cravate in culorile steagului national si camasi de bumbac albastru inchis. Ţinuta lejera cuprinde tricouri si jeans. Intr-un cuvânt, rigoare si fantezie made in Italy.
„Jucatorii de fotbal au devenit un fenomen nu doar pentru noi, ci si pentru intreaga lume. Ei sunt noii purtatori de cuvânt pentru un nou fel de frumusete. Astazi, tendintele sunt create de fotbalisti si de stilul lor de viata“, cred designerii.
Pentru Campionatul Mondial din Germania, casele de moda au dat frâu liber fanteziei. Calvin Klein Underwear a creat, de exemplu, boxeri inspirati din lumea fotbalului, articol disponibil doar in Germania, Italia si Elvetia. Imaginea colectiei este mijlocasul suedez Frederick Ljungberg, finalist al Ligii Campionilor cu echipa sa de club Arsenal Londra. Fiecare cutie este prevazuta cu o eticheta in forma de minge, corespunzând culorilor echipei favorite. Prada propune o imagine onirica asupra fotbalului, oferind un tricou fantezist realizat pe aceasta tema de tânarul artist francez Hnt. Puma a decis sa lanseze o linie de ceasuri dedicata suporterilor. Orologiile „Football Puma Time“ sunt disponibile in opt modele, fiecare reprezentativ pentru echipele cele mai puternice.