1.8 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăAdvertoriale20 de ani de Tropical Tour: "Am deschis încă un sediu fix înainte de pandemie. Credem că anul acesta straniu ne-a făcut mai buni"

20 de ani de Tropical Tour: „Am deschis încă un sediu fix înainte de pandemie. Credem că anul acesta straniu ne-a făcut mai buni”

La două decenii după ce a apărut pe piaţa de turism locală, agenţia Tropical Tour este astăzi una dintre cele mai apreciate din domeniu, cu clienţi câştigaţi prin muncă, dedicare şi multă empatie. Conştienţi că nu poţi reuşi în business fără pragmatism, oamenii din spatele Tropical Tour au riscat să adauge acestui pragmatism un procent poate prea ridicat de empatie. Însă le-a reuşit.

O afacere de familie a crescut tot într-un spirit familist, adăugând în echipă, cu trecerea timpului, oameni care să fie nu doar profesionişti, dar şi prieteni. Iar în tot acest timp, niciun membru al echipei Tropical Tour care a plecat din „familie” nu a făcut-o pentru altă firmă din domeniu, ci doar optând pentru o reorientare profesională. Echipa închegată şi empatia au câştigat şi inimile clienţilor, pentru care Tropical Tour nu este „o agenţie de tourism”, ci un prieten care livrează, cu fiecare vacanţă, bucurie.

O sincronizare ciudată: Pandemia i-a prins în plină dezvoltare

Prima firmă a managerilor Tropical Tour a fost înfiinţată la începutul anilor 90. Tropical Tour a apărut în 2001, cu un sediu pe Felix Aderca, lângă cinematograful Modern şi un singur angajat.

De-a lungul anilor, Tropical a fost într-o continuă transformare. „Am căutat mereu un spaţiu mai luminos, iar în ultimii ani ne-am axat mult pe modernizare, pe informatizare. Am ajuns aici, la sediul de pe N. Plopşor, în urmă cu 5 ani. În decembrie 2019, deja nu mai făceam faţă cererilor de ofertă, aşa că am decis să deschidem încă un sediu. Atunci a venit pandemia”, povesteşte Alexandru Badea.

Coronavirusul a fost un punct de cotitură pentru turism, tăiând răsuflarea tuturor celor din domeniu. Vacanţele au fost blocate, companiile au rămas într-o incertitudine totală, iar Tropical Tour tocmai deschisese un nou punct de lucru când pandemia a pus lacătele pe uşi. „Am închis ambele sedii, lucram de acasă, toţi clienţii sunau şi ne întrebau dacă mai pleacă în vacanţă. Trebuia să fim şi psihologi, şi agenţi de turism. A fost foarte greu”, mărturiseşte Alexandru.

Despre cum empatia nu anulează un business, ci îl creşte

Cum au trecut peste acest hop extrem? Prin empatie, spune Adina, unul dintre coordonatorii activităţii Tropical Tour. „Am empatizat cu oamenii, deşi se spune că într-un business nu prea e bine să empatizezi. Dar abordarea noastră aceasta a fost şi este. Ca să mergi mai departe, să te dezvolţi, trebuie să îţi ţii pe oameni aproape. Şi pentru asta trbuie să te pui în locul lor. Am făcut tot posibilul ca să putem trece peste şi, în acelaşi timp, turiştii să nu îşi piardă banii. Am găsit soluţii punctuale, pentru fiecare în parte.”

Dar pentru acest lucru era nevoie şi de o echipă foarte bună, care să rezoneze cu acest stil de a face business.
„Consultanţii noştri în turism sunt aleşi mai întâi ca prieteni, ca oameni pe care să te poţi baza. Abia apoi trebuie să fie agenţi buni. Şi recunoaştem că ne-am dorit să avem cei mai buni oameni din oraş în echipă, aşa că mereu i-am căutat şi, drept dovadă, avem o echipă închegată, care ne este alături de mult timp şi când cineva pleacă (lucru care se întâmplă rar), nu pleacă tot în turism, ci pentru că vrea să testeze alte oportunităţi”, spune Alex.

Consilierii Tropical Tour recomandă destinaţii „testate”

Unul dintre clienţii Tropical Tour povesteşte că mereu i-au fost recomandate destinaţii despre care consultanţii companiei erau foarte bine informaţi, testate, de multe ori, chiar de ei. „Mi-a plăcut foarte mult că mereu, când am apelat la Tropical Tour, fetele mi-au recomandat locuri pe care chiar le cunoşteau şi pentru care puteau să „gireze”. Destinaţii testate de ele sau despre care s-au interesat foarte bine înainte. Şi au fost mereu destinaţii potrivite felului meu de a fi, semn că îşi înţeleg foarte bine şi îşi „simt” clienţii”, relatează Petra.

Alexandru Badea spune că, pentru a face recomandările cele mai bune, agenţii merg anual în infotrip, vizitează hoteluri, pun la punct pachete opţionale, iar scopul este să „simtă destinaţia”. „Pentru că nu e acelaşi lucru dacă nu simţi atmosfera, nu vezi cu ochii tăi. Şi nu vrem să avem situaţii în care oamenii să ajungă la hotel şi să te sune să spună că nu este în regulă. Vrem să ne îmbunătăţim serviciile, să le creştem. Nu ne axăm pe volum, ci pe calitatea serviciilor, dar şi pe calitatea clienţilor”, transmite Adina.

Un an provocator

După un an şi jumătate de pandemie, activitatea este mai provocatoare ca niciodată acum, la Tropical Tour. Pandemia ne-a făcut să tânjim şi mai mult după o vacanţă, după eliberare, iar în acest an, dorinţa oamenilor de a călători este şi mai mare.

„E o perioadă aglomerată şi munca noastră este mult mai complexă acum, pentru că trebuie să fii la curent cu toate condiţiile de călătorie pentru fiecare destinaţie, cu restricţiile impuse local. Nu vinzi o vacanţă şi atât, Munca de cercetare este mult mai amplă şi mai complexă acum. Sunt schimbări de pe o zi pe alta. Plus că trebuie să vorbeşti mult mai mult cu turiştii, să îi linişteşti, pentru că există încă anxietatea legată de aceste condiţii de călătorie, gândul că se mai poate schimba ceva de la o zi la alta. Dar ne place. Şi suntem aici pentru ei. Până la urmă, credem că acest an straniu ne-a făcut mai buni”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS