7.3 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePeste 1.100 de vagoane vechi zac în triajul de la Craiova

Peste 1.100 de vagoane vechi zac în triajul de la Craiova

Triajul CFR Marfă din staţia Craiova, de pe Aleea 4 Şimnic, geme de vagoane vechi. Acestea fac parte din parcul inactiv. Însă, perioada de aşteptare până la casare este extrem de lungă.

Peisajul de sub podul de pe Aleea 4 Şimnic ne duce cu gândul la vremuri demult apuse. Peste 1.000 de vagoane depozitate acolo zac pline de rugină, de ani întregi, fără să fie valorizate. Zona arată dezolant, iar gunoaiele aruncate pe margine completează „perfect“ tabloul.

„În triajul din staţia Craiova staţionează un număr de 1.110 vagoane aparţinând CFR Marfă, vagoane care fac parte din parcul inactiv. Vagoanele conservate sunt vagoane pentru care nu mai există solicitări la transport. Pentru aceste vagoane s-a luat măsura transferului în gestiunile Punctelor de lucru teritoriale, s-au recuperat toate piesele şi subansamblele uşor demontabile şi introduse în gestiunile magaziilor. Soldul de vagoane cu revizia periodică expirată este analizat în permanenţă de către direcţiile de specialitate din CFR Marfă, aceste vagoane sunt îndrumate la reparaţii în functie de necesităţile de transport, parcul de vagoane activ fiind dimensionat în funcţie de creşterile şi scăderile de trafic“, au declarat, pentru GdS, reprezentanţii CFR Marfă.

Doar 10 vagoane vechi din triajul Craiova, aprobate la casare

Cu toate că foarte multe dintre vagoane sunt nu au mai fost utilizate de ani de zile, durata până ajung la casare se ridică la 40 de ani. Această perioadă este extrem de mare. Dar, se pare că nimeni nu s-a gândit să vină cu soluţii pentru micşorarea ei, tocmai pentru ca vagoanele vechi să fie valorificate. Aşa s-a ajuns la situaţia în care, doar la Craiova, din cele 1.110 vagoane din parcul inactiv al CFR Marfă, doar 10 vor fi casate.

„În staţia Craiova sunt aprobate la casare un număr de 10 vagoane. Durata de serviciu în cazul vagoanelor de marfă este stabilită prin Ordin al Ministerului Transporturilor, respectiv OMT 315/2011. Valoarea deşeurilor metalice feroase rezultate în urma casării vagoanelor de marfă este stabilită în urma licitaţiilor desfăşurate prin Bursa Româna de Mărfuri“, au mai precizat reprezentanţii CFR Marfă.

Potrivit Ordinului nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar Vehicule de cale ferată, durata de serviciu pentru vagoane este de 40 de ani.

În toată Oltenia, sunt peste 2.000 de vagoane în parcul inactiv, însă doar puţin peste 8% sunt aprobate pentru casare. „În zona Olteniei, exceptând triajul din staţia Craiova, există un număr de 2.026 vagoane din parcul inactiv. Un numar de 166 din acestea sunt aprobate la casare. Pentru a se evita furtul de componente de la vagoanele de marfă, au fost recuperate toate piesele şi subansamblele uşor demontabile. Acestea au fost introduse in magaziile subunitatilor.

Garda de Mediu: Mergem în control la triaj doar dacă există sesizare

Garda de Mediu Dolj spune că aceste vagoane ar putea să afecteze mediul doar dacă ar avea anumite pierderi de ulei. „Din punct de vedere al mediului, singura problema ar fi dacă aceste vagoane ar avea scurgeri de uleiuri sau vaselină de la sistemul de rulare. Acestea trebuie să fie golite în momentul îm care vagoanele au fost staţionate acolo. Un control în acea zonă noi nu îl avem încadrat în controalele specifice de mediu. Însă, dacă există o sesizare în acest sens, noi o analizăm. Vedem dacă se încadrează în competenţele noastre, apoi mergem pe teren să vedem dacă există probleme acolo“, a specificat Gheorghe Călinoiu, comisarul-șef al Gărzii de Mediu Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS