La asfaltarea tronsonului II al drumului Craiova – Cetate se lucrează de zor. Constructorul a ajuns în etapa turnării primului strat de asfalt, între localitățile Cetate și Unirea.
Tronsonul II al drumului județean 552 Craiova – Cetate prinde contur. Lucrările de modernizare a celor 40 de kilometri de drum, de la ieșirea din Terpezița (Râpa Roșie) până la Cetate, avansează rapid.
Constructorul craiovean Strade Bauunternehmung SRL a ajuns deja la etapa turnării primului strat de asfalt. În prezent, se lucrează între localitățile Cetate și Unirea. Zilnic sunt folosite peste 1.200 de tone de mixtură asfaltică, necesară amenajării a aproximativ 1,3 kilometri de drum, după cum susţine chiar preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Cosmin Vasile.
Acesta a vizitat, zilele trecute, şantierul de la tronsonul II al drumului Craiova – Cetate şi s-a declarat mulţumit de ritmul lucrărilor.
„Se toarnă asfalt între localitățile Cetate și Unirea, pe drumul județean 552. Constructorul a desfășurat zeci de utilaje și numeroase echipe de muncitori pentru ca lucrările să avanseze rapid. În fiecare zi, se folosesc peste 1.200 de tone de mixtură asfaltică, necesară amenajării a aproximativ 1,3 kilometri de drum. În urmă vizitei efectuate pe teren, am discutat cu reprezentanții constructorului despre ritmul lucrărilor. Promisiunile acestora au fost acelea că, în această toamnă, se va finaliza turnarea primului strat de asfalt pe tot tronsonul 2 al drumului județean 552, de la Cetate până la Râpa Roșie“, a anunțat Cosmin Vasile.
Cum s-au desfășurat lucrările la tronsonul II al drumului Craiova – Cetate
În urmă cu o lună şi jumătate, preşedintele CJ Dolj inspecta pentru prima dată lucrările de modernizare a tronsonului II al drumului judeţean Craiova – Cetate şi anunţa încă de pe atunci că „lucrările avansează într-un ritm susținut“. „Am mers pe șantierul drumului pentru a vedea în ce stadiu se află și ce dificultăți întâmpină constructorii. De la ieșirea din localitatea Terpezița și până la Cetate se lucrează la toate podurile și podețele de pe traseu. Pe acest tronson se vor moderniza 6 poduri, 16 podețe și se vor construi 5 noi podețe. În plus, se execută structurile de sprijin ale drumului și se amenajează rigolele. Pe șantier se lucrează cu numeroase utilaje și mai multe echipe de muncitori pentru ca operațiunile să se desfășoare cât mai rapid“, a precizat atunci Cosmin Vasile, pe Facebook.
La tronsonul II al drumului judeţean Craiova – Cetate lucrează asocierea Strade Bauunternehmung SRL (liderul asocierii) – Condor Păduraru SRL – Hydrostroy AD. Contractul de execuţie are o valoare de 99.382.303,21 lei (TVA inclus).
Strade Bauunternehmung este firma care lucrează și la tronsonul II al unui alt drum judeţean important din Dolj, DJ 561A Giurgița – Moțăței – limita cu județul Mehedinți. Asocierea Panadria SRL (Găneasa, Olt) – Strade Bauunternehmung SRL se ocupă de modernizarea tronsonului de drum Moțăței (intersecția cu DN 56) – Dobridor – Unirea – Plenița – limita cu judeţul Mehedinți (km 41+741 – km 72+237), unde are doi ani la dispoziţie pentru realizarea lucrărilor.
Strade, asociată cu Tehnostrade la licitația pentru DN 6
Strade Bauunternehmung este prezentă și la licitația pentru modernizarea tronsonului din județul Olt (53 km) al drumului național Alexandria – Craiova (DN 6). În calitate de lider de asociere. Strade și-a unit forțele cu Tehnostrade SRL, una dintre firmele lui Dorinel Umbrărescu, constructorul român cu cel mai bun ritm de lucru în acest moment. Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade SRL deținută de Umbrărescu lucrează la tronsoanele 2, 3 și 4 ale drumului expres Craiova – Pitești.
Revenind la modernizarea DJ 552 Craiova – Cetate, contractul de execuția a fost semnat pe 27 mai 2020. Finanțarea proiectului a fost obținută de CJ Dolj din fonduri europene, dar o parte din suma a fost asigurată dintr-un împrumut bancar de 18 milioane de euro. La primul tronson al drumului Craiova – Cetate, cu o lungime de 27,7 km, lucrează asocierea craioveană Domarcons SRL – Erpia SA, contractul având o valoare de 97 de milioane de lei.