În intersecţiile periculoase din Craiova vor fi montate, în sfârşit, limitatoare de viteză. Acţiunea de demarat de ieri, prima stradă unde au fost montate astfel de limitatoare fiind Râului. O arteră intens circulată, unde s-au produs destule accidente rutiere din cauza vitezei.
Ieri, în intersecţia cu strada Bucovăţ şi în cea cu Câmpia Islaz au fost montate primele limitatoare de viteză după scandalul din Consiliul Local iscat chiar pe această temă. Cu toate că a ţinut piept opoziţiei, declarându-se ferm împotriva limitatoarelor de viteză, Olguţa Vasilescu s-a lăsat, în final, înduplecată.
Pe strada Râului, acolo unde Comisia de sistematizare a circulaţiei aprobase, la începutul anului, doar reducerea vitezei la 40 km/h, au fost montate limitatoare, pe ambele sensuri de mers.
Limitatoare de viteză pe străzile din Craiova. Comisia de sistematizare a luat decizia
Potrivit unor surse din IPJ Dolj, acţiunea va continua până când toate intersecţiile periculoase din Craiova vor avea limitatoare de viteză înaintea trecerilor de pietoni.
„S-a ajuns, în final, la un numitor comun. Toţi cei din Comisia de sistematizare a circulaţiei au înţeles că aceasta este cea mai bună soluţie pentru participanţii la trafic. Ştiu că au fost discuţii legat de aceste limitatoare, dacă sunt bune sau nu, dar până la urmă s-a ajuns la un acord. S-a stabilit să se ţină cont de toate recomandările bine documentate ale Poliţiei Rutiere şi acolo unde au fost accidente cu victime să fie montate limitatoare de viteză. S-a început cu strada Râului, dar limitatoare de viteză vor fi montate în toate intersecţiile periculoase din Craiova“, au precizat, pentru GdS, surse din Serviciul Rutier al IPJ Dolj.
Acestea au mai menţionat că singura problemă a fost legată de diblurile care prind aceste limitatoare în asfalt. „A fost nevoie de nişte dibluri mai mari care să prindă bine limitatoarele, pentru a nu exista riscul ca ele să se desprindă. Strada Râului este destinată şi traficului greu, iar dacă o maşină de tonaj ar frâna brusc, ar putea desprinde acel plastic“, au explicat sursele GdS.
Care sunt intersecţiile periculoase din Craiova unde s-ar impune limitatoare de viteză
Serviciul Rutier Dolj a întocmit, recent, şi o listă cu intersecţiile unde trebuie să fii atent ca pieton, chiar dacă traversezi regulamentar. 24 de astfel de intersecţii din Craiova s-ar preta acum pentru montarea de limitatoare de viteză.
Iată care sunt acestea:
- Calea București cu strada Romul; bulevardul Decebal cu strada Gheorghe Țițeica; bulevardul Decebal – între SUCPI și pod Electro; strada Caracal cu strada Anul 1848; bulevardul Gheorghe Chițu – Complex Charlie Comat până în Piața Chiriac; strada Brestei cu strada Constantin Lecca; bulevardul Ilie Balaci cu strada Siretului; bulevardul 1 Mai cu strada Dr. Victor Papillian (Sara); bulevardul 1 Mai cu strada Dealul Spirei; bulevardul Ştirbei Voda cu strada Câmpia Islaz; strada Râului cu strada Bucovăţ; strada Gheorghe Bibescu cu Câmpia Islaz; bulevardul Dacia cu strada 1 Decembrie 1918; bulevardul Dacia cu strada Nicolae Vulovici (Big Family); strada Sfinţii Apostoli cu strada Anul 1848; strada George Enescu – Lidl; strada George Enescu cu Aleea bl. D3 – bl. C14; strada Râului – zona Imobilului de la nr. 75; strada Caracal – complex Dacia; Calea Severinului – zona El Preco; bulevardul Carol I – după intersecția cu strada Frații Golești către bulevardul Dacia; strada Alexandru Macedonski – zona străzii Arieș; strada Pașcani – Liceul Adventist; strada Mihai Viteazu cu strada Iancu Jianu.
Peste 10 morţi în ultimii trei ani, în accidente produse în Craiova, pe trecerea de pietoni
În 2019, pe trecerile de pietoni din Craiova s-au produs 110 accidente, soldate cu şase morţi, 28 de răniţi grav şi 85 de răniţi uşor, cauza conexă fiind viteza neregulamentară, potrivit IPJ Dolj. În 2020, pe trecerile de pietoni din municipiu s-au produs 70 de accidente, din care au rezultat doi morți, 19 răniţi grav şi 54 de răniţi uşor. Accidente mortale au fost şi în acest an. În mai, o elevă de 18 ani a fost spulberată pe o trecere de pietoni de pe Calea Severinului, iar în august o femeie şi-a pierdut viaţa după ce a fost lovită de o maşină pe trecerea de pietoni de la intersecţia bulevardului Dacia cu strada 1 Decembrie 1918.
De la acest ultim incident a pornit şi scandalul legat de necesitatea limitatoarelor de viteză, scandal în care primarul Olguţa Vasilescu s-a menţinut mult timp tare pe poziţii, spunând „NU“ limitatoarelor de viteză. Primarul Craiovei s-a declarat de fiecare dată împotriva montării de limitatoare pe străzile din municipiu, declarându-se adeptul covoarelor antiderapante termoplastice. Asta în ciuda solicitărilor venite din tabăra adversă, adică a opoziţiei din Consiliul Local formată din PNL şi USR-PLUS.
În final, Olguţa a cedat, iar în Craiova vor fi montate limitatoare de viteză. Asta s-a decis, zilele trecute, în ultima şedinţă a Comisiei de sistematizare a circulaţiei din municipiu. În şedinţa de la sfârşitul lunii august, Comisia respinsese mai multe solicitări de montare a unor limitatoare de viteză, dar şi cererea de semaforizare a intersecţiei bulevardului Dacia cu strada 1 Decembrie 1918 sau de amenajare aici a unui sens giratoriu.