8.4 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăAdvertorialeAnvelope de iarnă sau all season? Avantaje și dezavantaje

Anvelope de iarnă sau all season? Avantaje și dezavantaje

Pe piață putem găsi o mare diversitate de mărci și tipuri de anvelope în funcție de utilizare, tip de vehicul, zona geografica, stil de condus etc.

Anvelope de iarnă, vară sau cauciucuri All Season? Este încă o sarcină dificilă să știm care sunt cele mai bune pentru noi. Pe piață putem găsi o mare diversitate de mărci și tipuri de anvelope în funcție de utilizare, tip de vehicul, zona geografica, stil de condus etc. Prin urmare, în aceste zile de frig și în lunile ce vor urma, cu zăpadă sau vânt, apar îndoieli precum: ar trebui să-mi schimb anvelopele de vară cu cele de iarnă sau ar fi mai indicat să aleg anvelopele „all season”? În ce situații este mai convenabil să optezi pentru anvelope de iarnă sau all season?

Experți în anvelope și mecanică ne oferă toate răspunsurile:

– Anvelopele de iarnă: aproape întotdeauna, din cauza ignoranței, se crede adesea că anvelopele de iarnă sunt potrivite doar pentru circulația pe zăpadă, dar aceasta este o idee greșită deoarece temperatura și nu condițiile meteorologice sunt cele care determină când să conduci cu anvelopele de iarnă montate pe mașină. Când temperatura este sub 7 ° C, este timpul să treceți la anvelopele de iarnă. Sub această temperatură anvelopele de vară nu mai sunt eficiente și anvelopele de iarnă ating eficiența maximă.

Cauciucul anvelopei de vară se întărește la frig și reduce capacitatea de aderență, mai ales în condiții umede, crescând astfel și distanța de oprire. Anvelopele de iarnă funcționează bine în condiții de iarnă, atât pe zăpadă și gheață, cât și pe drumuri reci, umede și uscate. Au un comportament de frânare mai bun în aceste condiții deoarece au un model de profil agresiv, mai ascuțit și mai adânc, cu un număr mai mare de margini și lamele. Acest profil facilitează evacuarea apei și o prindere mai eficientă, ajutându-vă să îndepărtați lapovița și facilitând pătrunderea zăpezii pentru o tracțiune mai mare.

Un alt motiv pentru care sunt atât de eficiente este că sunt realizate cu o componentă specială de cauciuc mai moale și mai flexibilă care îl ajută să-și mențină performanța neschimbată la temperaturi scăzute, oferind un control mai mare asupra vehiculului. Din acest motiv, nu este recomandabil să folosiți anvelope de iarnă pe vreme caldă, deoarece această componentă mai moale se uzează mai repede pe asfalt uscat.

– Cauciucurile all season: anvelopele all season sunt potrivite pentru vară și iarnă. Deși acest tip de anvelope nu realizează performanța anvelopelor de iarnă sau de vară, ele pot reprezenta o alternativă valabilă, deoarece îmbină caracteristicile ambelor anvelope. Sunt potrivite pentru ploaie și temperaturi ocazionale reci și oferă, de asemenea, performanțe ridicate în lunile calde. Compusul lor de cauciuc este specific. Spre deosebire de anvelopele de vara al căror cauciuc se întărește excesiv la frig, anvelopele All Seasons au un cauciuc mai moale.

Anvelopele all season sunt concepute pentru orice șofer care își folosește vehiculul în zonele în care temperaturile sunt peste 30°C, vara, și care iarna scad sub 10°C. Comportamentul lor este potrivit pentru a răspunde nevoilor principale care apar în regiunile cu ierni mai blânde, dar și pentru cele în care, din când în când, zăpada poate surprinde. Pentru aceasta, au un desen specific dezvoltat pentru a facilita evacuarea apei. Tot cu o serie de lamele mici care permit o mai mare aderenta pe suprafete inghetate sau acoperite cu zapada tare.

Marele avantaj al anvelopelor all season este că scutesc șoferii de schimbarea de două ori pe an a anvelopelor, dar cu același rezultat practic pe care l-ar obține dacă ar avea cauciucuri de sezon: de vară în anotimpul cald, respectiv de iarnă, în sezonul rece. Ba mai mult, sunt omologate să circule fără lanțuri pe acele tronsoane de drum unde se impune acest element.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS