6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalRAT Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare

RAT Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare

Regia de Transport a demarat licitaţia pentru furnizarea şi montarea a 38 de module în 25 de staţii de aşteptare pentru călători, pe reţeaua de transport public cu autobuzul şi tramvaiul în municipiul Craiova. Noile adăposturi pentru călători vor fi similare cu cele amenajate în 2020. Trei staţii vor fi compuse din trei module, şapte din două module şi 15 dintr-un singur modul. Află din articol în care staţii RAT vor fi amenajate adăposturi noi.

RAT SRL Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare pentru călători. Procedura de achiziţie publică a modulelor necesare construirii de noi adăposturi a fost lansată chiar în Ajun de Crăciun şi are ca termen limită de primire a ofertelor data de 12 ianuarie.

Societatea deţinută de Primăria Craiova nu face altceva decât să continue acţiunea demarată în 2020 privind amplasarea de adăposturi noi pentru călători, formate din module. RAT a achiziţionat până acum 55 de module, cu care a amenajat 22 de staţii de aşteptare a tramvaiului, şi alte 71 de module, pentru 28 de adăposturi pentru călători. Contractul scos acum la licitaţie este pentru 38 de adăposturi modulare, cu care vor fi amenajate 25 de staţii de aşteptare călători pe reţeaua de transport public cu autobuzul şi tramvaiul în municipiul Craiova.

Din cele 25 de staţii, trei vor fi compuse din trei module, şapte din două module şi 15 dintr-un singur modul. Valorea totală estimată a achiziţiei este de 300.000 de lei, fără TVA, criteriul de atribuire fiind acelaşi ca şi la precedentele achiziţii de astfel de module: preţul cel mai scăzut. Potrivit caietului de sarcini, un modul trebuie să aibă o lungime minimă de 2,3 m şi maximă de 2,5 m, o lăţime a acoperişului de minim 1,30 m şi maxim 1,50 m şi o înălţime de minim 2,5 m şi maxim 2,7 m. Noile adăposturi modulare pentru cele 25 de staţii de aşteptare pentru autobuz şi tramvai „vor fi dotate cu bănci de odihnă şi vor asigura călătorilor protecţie faţă de soare şi de intemperii“. O cerinţă întâlnită şi la precedentele două achiziţii.

RAT Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare. Cum trebuie să arate modulele

De fapt, caietul de sarcini întocmit pentru licitaţia de acum nu diferă prea mult de cel din 2019. De aceea şi cerinţele în cazul modulelor din care vor fi construite staţiile de aşteptare sunt, în mare, aceleaşi. Ofertantul trebuie să prezinte „un proiect de adăpost modular, cu design modern şi cu elemente din materiale rezistente Ia coroziune, din oţel galvanizat vopsit în câmp electrostatic, cu proprietăţi antivandalism“. Potrivit caietului de sarcini, panourile din spate, cat şi cele ale acoperişului vor fi din sticlă securizată sau sticlă laminată, iar acoperişul va fi prevăzut cu protecţie împotriva căderii de cioburi, în cazul spargerii acestuia. De asemenea, acoperişul se va încadra în dimensiunile staţiei, fără a depăşi limitele trotuarului şi a peronului şi va facilita drenajul apei.

RAT Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare. Adăposturi noi vor fi amplasate, printre altele, în staţia RAT de la Senata (vizavi de staţia de la Liceul de Artă)
RAT Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare. Adăposturi noi vor fi amplasate, printre altele, în staţia RAT de la Senata (vizavi de staţia de la Liceul de Artă)

Conform cerinţelor, fiecare modul, la interior, va fi dotat cu o bancă de odihnă încastrată în paviment şi peron sau în structura metalică a acestuia, confecţionată din schelet metalic rezistent Ia coroziune. Modulele vor mai conţine şi elemente ce vor putea facilita montajul de echipamente pentru informaţii utile călatoriei şi pentru montarea unui coş de gunoi suspendat. În fine, modulele vor fi fixate prin încastrarea stâlpilor de rezistenţă în structura pavimentului şi a peronului.

Unde vor fi amplasate noile adăposturi pentru călători

Cele 25 de staţii formate din adăposturi modulare sunt împărţite în trei categorii. Astfel, din cele 25 de staţii propuse pentru amenajare, trei vor avea câte trei module fiecare – la Teatrul Naţional, sens Piaţa Mare şi sens Craioviţa, şi în staţia 30 (Cinema), sens Orizont. Şapte staţii sunt prevăzute cu două module fiecare, după cum urmează: Pod Electro (staţia de tramvai de la capătul traseului 100), Electroputere 2 (UGIR) – sens centru (staţie tramvai), Complex Nou – sens strada Făgăraş, Piaţa Valea Roşie – sens Selgros, Liceul de Artă (Senata) – sens Piaţă, Stadion – sens Ciupercă, Spitalul Militar 2 – sens Piaţa Chiriac.

Alte 15 staţii vor avea un singur modul: Rotonda – sens centru, Gară – sens Lăpuş, Electroputere 1 – sens Ford (staţie tramvai), MAT SA 1 – sens Ford (staţie tramvai), MAT SA 2 – sens Pod Electro (staţie tramvai), Nicolae Iorga – sens strada Fraţii Goleşti, Nicolae Iorga – sens strada Dezrobirii, Şcoala Obedeanu – sens Craioviţa, Staţia 15 – sens Staţia 30, Staţia 20 – sens Orizont, Complex Vechi – sens Gară, Şcoala Decebal – sens Craioviţa Nouă, CARP – sens centru, Romaneşti – sens centru, Şcoala Specială – sens strada Doljului (staţiile cu aceeaşi denumire fac referire Ia cele două sensuri de circulaţie).

Modulele trebuie să aibă o garanţie de minim 24 luni, de Ia recepţie. Pentru protecţia structurii împotriva coroziunii, garanţia solicitată de RAT este de minim 8 ani. Garanţia trebuie să acopere toate costurile rezultate din remedierea defectelor, în primii doi ani. Transportul, montajul modulelor şi al mobilierului se face pe cheltuiala şi răspunderea furnizorului.

RAT Craiova mai amenajează 25 de staţii de aşteptare. Care este ordinea de livrare a modulelor pentru staţii

RAT a stabilit şi ordinea de livrare a modulelor şi, implicit, ordinea în care vor fi amenajate cele 25 de staţii. Astfel, la 30 de zile de la semnarea contractului vor fi furnizate 14 module, necesare pentru amenajarea a opt adăposturi pentru călători: la Teatrul Naţional, sens Piaţa Mare; Teatrul Naţional, sens Craioviţa; Rotonda, sens centru; Pod Electro (staţia de tramvai de la capătul traseului 100); Electroputere 2 (UGIR), sens centru (staţie tramvai); Electroputere 1, sens Ford (staţie tramvai); MAT SA 1, sens Ford (staţie tramvai); MAT SA 2, sens Pod Electro (staţie tramvai).

 Aşa arată un adăpost pentru călători format din trei module (staţia RAT de la Liceul de Artă)
Aşa arată un adăpost pentru călători format din trei module (staţia RAT de la Liceul de Artă)

La 55 de zile de Ia semnarea contractului, vor fi furnizate 11 module, cu care vor fi amenajate următoarele staţii: Staţia 15, sens Staţia 30; Staţia 20, sens Orizont; Staţia 30 (Cinema), sens Orizont; Complex Vechi (strada Brazda lui Novac), sens Gară; Complex Nou, sens strada Făgăraş; Şcoala Speciala, sens Doljului; Şcoala Decebal, sens Craioviţa Nouă; Şcoala Obedeanu, sens Craioviţa. În fine, la 80 de zile de la semnarea contractului, vor fi furnizate ultimele 13 module, necesare pentru amenajarea a nouă adaposturi pentru pasageri: Gară BRD, sens Lăpuş; Nicolae Iorga, sens Fraţii Goleşti; Nicolae Iorga, sens Dezrobirii; Piaţă Valea Roşie, sens Selgros; Spitalul Militar 2, sens Piaţa Chiriac; Liceul de Arta (Senata), sens Piaţă; Stadion, sens Ciupercă; CARP, sens centru; Romaneşti, sens centru.

Cât au costat modulele achiziţionate în 2020

Anul trecut, RAT Craiova a mai cumpărat astfel de module, cu care a amenajat 22 de staţii de aşteptare a tramvaiului şi 28 de staţii pentru autobuz. Licitaţiile au curs în paralel, însă la ambele nu s-a prezentat decât o singură firmă: David Mag Irones SRL, din Bucureşti. Firmă care a şi obţinut contractele. Primul, cel pentru staţiile de tramvai, a fost atribuit pentru suma de 398.750 de lei, fără TVA (7.250 de lei/modul). Contractul a fost pentru 55 de module (11 staţii cu 3 module şi 11 staţii cu două module). Cel de-al doilea contract a avut o valoare de atribuire de 435.230 de lei (fără TVA), pentru 71 de module (15 staţii din trei module şi 13 din două module). Aici, valorea unui modul a fost de 6.130 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS