Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat vineri, pe pagina de socializare a instituţiei, că a fost semnat contractul de execuție a Centurii de ocolire Sud Craiova, DN 56-DN 55-DN 6. Este vorba de un drum de aproape 10 kilometri care va uni trei drumuri naționale importante pentru Craiova şi judeţul Dolj: DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Caracal – Craiova – Timişoara.
CNAIR a lansat procedura de achiziție publică a contractului de execuţie a „Centurii de ocolire Craiova Sud II“ în februarie 2021, iar după aproape un an a ales firma care va construi a doua varinată de ocolire a Craiovei, prin sud. Aşa cum anunţa Gazeta de Sud încă de acum trei săptămâni, contractul a revenit firmei italiene Rizzani de Eccher SpA. O societate înființată la Udine, în anul 1831, care are lucrări în toată lumea.
Directorul Regional al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, Călin Cosmin Petruț, a fost cel care a semnat, vineri, în calitate de beneficiar, contractul de execuție a lucrărilor de construire a obiectivului de investiții „Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56-DN 55-DN 6”, potrivit comunicatului CNAIR SA.
„Ofertantul declarant câștigător este Rizzani de Eccher SpA, valoarea contractului fiind de 133.438.023,20 lei, fără TVA, termenul de execuție este de 15 luni. Obiectivul de investiții «Centura de ocolire Craiova Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6» este amplasat în zona de sud a municipiului Craiova și face legatura între DN 56 (Craiova-Calafat) – DN 55 (Craiova-Bechet) – DN 6 (Craiova-Caracal). În momentul de față, traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – București se desfășoară prin municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului“, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Ce presupune contractul de execuţie a Centurii Craiova Sud II
Varianta de ocolire Craiova Sud II va avea 9,889 kilometri și va traversa teritoriul administrativ al comunelor Podari, Malu Mare şi Cârcea. Centura se desprinde din DN 56, la km 2+950 – printr-un sens giratoriu, traversează linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj suprateran, apoi continuă paralel cu digul de apărare al Jiului, pe care îl va traversa cu un pod la km 1+929. La km 4+100 se prevede un sens giratoriu, la intersecţia cu DN 55, iar la km 8+908 un pasaj subteran pentru traversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara.
Pe traseul centurii, la km 6+900, se va amenaja şi o parcare de scurtă durată (de o parte şi de alta a drumului), cu o suprafaţă de 3,2 ha. Traseul centurii ocolitoare Craiova Sud II se termină la km 9+889, chiar la intersecţia cu sensul giratoriu de pe DN 6 (la Cârcea). Aici va fi construită o bretea de acces în punctul care leagă acum DN 6 de DN 65, prin Centura Craiova Sud I.
Firma care se va ocupa de lucrări, Rizzani de Eccher SpA, s-a prezentat la licitația demarată de CNAIR cu cinci subcontractanți din România, dar cu un procent infim din lucrare: Danavi SRL din Iaşi (0,11%), Manro SRL din Câmpina (3,06%), Sanel SRL din Sibiu (2,35%), Pesit Rom SRL din Bucureşti (6,85%) și Total Business Land SRL din Alba Iulia (0,02%). Firmele respective se ocupă, spre exemplu, de relocarea şi protejarea reţelelor de utilităţi de orice fel, de lucrări de iluminat şi instalaţii electrice, de partea de arheologie sau de identificarea şi curăţarea terenului de muniţii neexplodate.