9 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDolj(VIDEO) Frauda cu achiziții intracomunitare în România, în atenția IPJ Dolj

(VIDEO) Frauda cu achiziții intracomunitare în România, în atenția IPJ Dolj

În cadrul Programului Hercule III – Pregătire împotriva fraudei, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dolj a fost beneficiarul unei finanţări din partea OLAF pentru proiectul RAISA – Creşterea conştientizării şi îmbunătăţirea metodelor de lucru ale actorilor implicaţi în lupta împotriva fraudei cu achiziţii intracomunitare care afectează bugetul UE”.

Valoarea totală a proiectului a fost de 102,104.02 de euro din care:

  • 81,683.21 de euro a reprezentat finanţarea OLAF,
  • 20,420.81 de euro, cofinanţare IPJ DOLJ.

Perioada de implementare inițială a fost de 14 luni, însă ca urmare a măsurilor instituite la nivel național și european în contextul prevenirii și combaterii pandemiei cu SARS-COV 2, aceasta a fost extinsă cu 12 luni, astfel că activitățile propuse s-au desfășurat pe parcursul a 26 de luni ( 01 decembrie 2019 – 31 ianuarie 2022).

Schimburi de exeriență

În demersul întreprins de IPJ Dolj pentru a face front comun împotriva fraudei cu achiziții intracomunitare cu celelalte instituţii de aplicare a legii cu atribuţii în domeniu, s-au alăturat:

  • din România: IPJ Alba, IPJ Arad, IPJ Brașov, IPJ Giurgiu, IPJ Mehedinți, Direcţia Regională Vamală Craiova;
  • din Ungaria: I.P.J Bekes și Agenţia Naţională Vamală şi Fiscală;
  • din Bulgaria: Direcţia Vamală Lom, Direcţia Regională de Poliţie Vidin și Direcția Regională de Poliție Vratsa.

În realizarea schimbului de experienţă şi bune practici IPJ Dolj a beneficiat de sprijinul experţilor din cadrul Departamentului pentru Lupta Antifraudă, Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Economice – IGPR şi din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală.

Obiectivul general al proiectului RAISA a fost îmbunătățirea metodelor şi tehnicilor de investigare, precum şi a cunoştinţelor lucrătorilor implicaţi în lupta împotriva fraudei cu achiziții intracomunitare în România, Ungaria şi Bulgaria.

Obiective specifice

Obiectivele specifice au fost următoarele:
creşterea gradului de conştientizare în rândul agenţiilor de aplicare a legii din Romania, Ungaria si Bulgaria cu atribuţii privind lupta împotriva fraudei cu achiziții intracomunitare;
îmbunătăţirea cunoştinţelor profesionale a specialiştilor de investigarea fraudelor, funcţionarilor vamali și fiscali din cele trei ţări cu privire la tehnicile şi metodele de investigaţie folosite în lupta împotriva fraudei cu achiziții intracomunitare.

Grupul ţintă a fost reprezentat de cei 270 poliţişti, inspectori vamali și fiscali, poliţişti de frontieră şi transporturi cu atribuţii în domeniul achiziţiilor intracomunitare, reprezentanţi ai Ministerului Public, experţi ai DLAF, IGPR-DICE, ANAF cu privire la care s-a urmărit dobândirea unei expertize îmbunătățite în domeniul abordat. Dintre aceștia, 220 au fost din România, 30 din Bulgaria și 20 din Ungaria.

Rezultate

Ca şi rezultate atinse prin intermediul activităţilor desfăşurate, amintim:

  • facilitatea unei cooperări transfrontaliere române-bulgare-maghiare între specialiştii de investigare a fraudelor, funcţionarii vamali şi fiscali;
  • diseminarea la nivelul statelor partenere a celor mai bune practici privind prevenirea şi combaterea fraudei cu achiziții intracomunitare;
  • realizarea broşurii „Metode și tehnici folosite în lupta împotriva fraudei cu achizitii intracomunitare în România, Bulgaria și Ungaria” care încearcă să ofere o imagine asupra evoluţiei fenomenului de frauda cu achizitii intracomunitare înregistrat în cele trei țări partenere în proiect.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS