Compania germană Leoni, unul dintre cei mai mari furnizori de cablaje pentru industria auto, a reluat producția la cele două uzine auto din vestul Ucrainei, dar o parte din capacitatea de producție este mutată în străinătate, inclusiv în România.
Compania are 7.000 de angajați la uzinele din vestul Ucrainei, din regiunea Liov, iar în ultimele zile angajații au fost nevoiți de mai multe ori să se adăpostească în buncăre.
Compania produce la 40% din capacitatea de dinaintea invaziei
Compania produce la 40% din capacitatea de dinaintea invaziei și vrea să adauge un schimb, pentru a ajunge la 70%. Nu sunt însă așteptări că se va putea ajunge în viitorul apropiat la 100%, astfel că o parte din capacitatea de producție este mutată la uzine Leoni din România, Serbia, Slovacia, Turcia, Tunisia și Maroc.
Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes-Benz și Ford sunt printre companiile care și-au oprit câteva zile producția după ce nu au mai primit componente de cablaje produse în vestul Ucrainei.
Ucraina a fost aleasă în ultimele două decenii de mai mulți furnizori auto
Ucraina occidentală a fost aleasă în ultimele două decenii de mai mulți furnizori auto pentru că se găsește forță de muncă, salariile sunt mult mai mici decât în UE și regiunea este apropiată de Polonia, Germania și Slovacia.
Cele mai pesimiste estimări indică faptul că 15% din producția auto europeană din acest an poate fi afectată de o întrerupere prelungită a fabricilor ucrainene de cablaje.