2.8 C
Craiova
miercuri, 6 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinUn indian a „spart“ site-ul unei companii aeriene pentru a-și găsi bagajul pierdut

Un indian a „spart“ site-ul unei companii aeriene pentru a-și găsi bagajul pierdut

Un indian susține că a fost obligat să „spargă” site-ul unei companii aeriene pentru a-și găsi bagajul pierdut, informează BBC.

Nandan Kumar, în vârstă de 28 de ani, a sunat la operatorul aerian low-cost IndiGo și a cerut ajutor, după ce a realizat că el și un alt călător și-au încurcat valizele.

IndiGo a refuzat să-l ajute să localizeze cealaltă persoană, însă Nandan Kumar a reușit să obțină singur informațiile necesare de pe site-ul companiei aeriene.

IndiGo a anunțat BBC că „site-ul companiei nu a fost compromis în niciun moment”.

Kumar spune a trebuit „să facă ceva” pentru a-și recupera bagajul

Kumar spune că nu este un hacker, dar că a trebuit „să facă ceva” pentru a-și recupera bagajul.

Într-o serie de postări pe Twitter, Nandan Kumar, care este inginer software, a spus că până să ajungă la banda de bagaje din aeroport, un alt călător îi luase valiza și plecase. El a spus că a realizat încurcătura abia când a ajuns acasă, întrucât ambele bagaje sunt identice.

A reușit să găsească numărul de identificare al pasagerului pe eticheta atașată bagajului, dar când a sunat la compania aeriană pentru a cere informații despre pasager, angajații au refuzat să-l ajute, citând politica de confidențialitate și protecția datelor persoanle ale pasagerilor.

Într-o declarație trimisă BBC, IndiGo a anunțat că „echipa sa a urmat protocolul și nu a oferit datele unui pasager unui alt pasager. Această decizie a fost aliniată politicilor de protecție a datelor”.

„Angajatul m-a asigurat că mă vor suna înapoi când vor reuși să găsească cealaltă persoană”, a declarat Nandan Kumar. „Dar nu am mai fost contactat”.

Compania aeriană spune că angajații săi au încercat să faciliteze schimbul de bagaje

Compania aeriană mai spune că angajații săi au încercat să faciliteze schimbul de bagaje, însă acesta nu s-a putut realizat pentru că tentativele de contactare a pasagerilor au eșuat.

A doua zi dimineață, Nandan Kumar s-a decis „să ia măsuri”. A început să „sape” în site-ul IndiGo folosindu-se de numărul de identificare al pasagerului de pe eticheta bagajului, încercând să găsescă un număr de telefon. A încercat diferite metode, dar niciuna nu a mers.

„După toate tentativele nereușite, instinctul de developer web s-a activat și am deschis consola de developer de pe site-ul IndiGo”, spune Kumar. „M-am gândit să verific înregistrările în sistem”.

Ce a găsit l-a mirat și pe el: numărul de telefon al pasagerului. „Să fiu sincer, am căutat doar un număr de telefon sau o adresă de e-mail, orice m-ar fi putut ajuta să-mi recuperej bagajului”.

Datele ar fi trebuit să fie criptate

El spune, totuși, că datele ar fi trebuit să fie criptate, astfel permițând oricui să aibă acces la informații private.

„Un număr de identificare al pasagerului și un nume de familie sunt ușor de obținut. Oamenii își arată unuia altuia biletul de îmbarcare. Oricine îți poate vedea bagajele, face o poză și apoi folosi informațiile”, spune Nandan Kumar.

Totul s-a terminat cu bine pentru Kumar și geanta lui. L-a sunat pe celălalt pasager pe numărul obținut de pe site-ul IndiGo, s-au întâlnit și au făcut schimb de bagaje. Bărbatul mai scrie că l-a întrebat pe celălalt pasager dacă a fost sunat de companie și acesta a negat că ar fi primit vreun apel, deși angajații companiei susțineau că l-au sunat de trei ori.

Compania aeriană a anunțat că face verificări în acest caz și că procesele sale digitale sunt sigure.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS