Drumul Județean (DJ) 552 Craiova – Cetate, aflat în plin proces de modernizare, este pregătit să facă față traficului intens din perioada Paștelui.
Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, pe pagina sa de socializare.
„Înainte de zilele libere de sărbători, pe șantierul drumului județean 552 Craiova – Cetate se lucrează intens. La această oră, pe primul tronson al drumului se asfaltează o porțiune de câteva sute de metri, la ieșirea din Craiova, până în podul peste râul Jiu. Muncitorii profită de vremea bună pentru a avansa cu turnarea primului strat de asfalt în zonele în care s-au încheiat lucrările de întărire a structurii și amenajările specifice. De altfel, încă de săptămâna trecută s-au asfaltat mai multe porțiuni de drum de pe primul tronson, până la ieșirea din pădurea Bucovăț. Astfel, cei care vor pleca din oraș pentru a petrece Paștele în localitățile de pe traseul drumului județean 552 vor putea călătorii mai rapid și în condiții mai bune“, este anunțul postat de Cosmin Vasile.
Drumul Craiova – Cetate, amenajat cu primul strat de asfalt în procent de 95%
Potrivit președintelui CJ Dolj, în acest moment peste 95% din traseul drumului Craiova – Cetate este amenajat cu primul strat de asfalt. Lucrările de asfaltare au demarat în vara anului trecut (după ce s-a lucrat și la structura drumului) și au fost reluate în primăvară. Termenul final este 2022, odată cu turnarea stratului de uzură pe toată suprafața DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate.
La primul tronson al drumului, cu o lungime de 27,7 km, lucrează asocierea craioveană Domarcons SRL – Erpia SA, contractul având o valoare de 97 de milioane de lei. Lucrările de modernizare a tronsonul II al drumului judeţean Craiova – Cetate sunt executate Strade Bauunternehmung SRL, liderul asocierii din care mai fac parte Condor Păduraru SRL (județul Olt) și Hydrostroy AD (Bulgaria). Contractul de execuţie are o valoare de 99,3 milioane de lei. În imagini sunt lucrări executate la tronsonul I, unde nu s-a finalizat turnarea primului strat de asfalt. Constructorul de pe tronsonul II s-a mișcat mai bine și a finalizat primul strat încă din toamna anului trecut.