Mark Zuckerberg a fost dat în judecată luni de către procurorul Washingtonului, Karl Racine, cu privire la înşelare şi încălcarea unei legi a protecţiei consumatorilor, în dosarul Cambridge Analytica, în care acest cabinet a folosit cantităţi uriaşe de date personale culese pe Facebook, fără consimţământul utilizatorilor, scrie News.ro, citând AFP.
Aceasta este a doua încercare de includere a cofondatorului reţelei de socializare în proceduri judiciare împortriva Cambridge Analytica.
În martie, un judecător de la Curtea Superioară a Districtului Columbia (DC), o jurisdicţie a capitalei americane, a refuzat o cerere a acuzării de a-l cita pe Mark Zuckerberg ca martor într-o procedură lansată în 2018 care vizează Facebook.
Au colectat şi exploatat datele personale a 87 de milioane de utilizatori
Cambridge Analytica este acuzată de faptul că a colectat şi exploatat – fără consimţământul acestora – datele persoane a 87 de milioane de utilizatori ai Facebook, la care i-a dat acces platforma.
Aceste informaţii ar fi fost folosite în elaborarea unui program informatic folosit în vederea orientării votului alegătorilor americani în favoarea lui Donbald Trump, în campania prezidenţială din 2016.
Mark Zuckerbeg „este larg responsabil de «viziunea» platformei sale care necesita (…) expunerea datelor personale ale consumatorilor”, subliniază procurorul în această citaţie, depusă luni la Curtea Superioară a Districtului Columbia.
Reprezentantul procuraturii afirmă că CEO-ul Facebook ”era la curent cu compromisul” care implica încălcări privind datele personale ale utilizatorilor Facebook în vederea creşterii profitului întreprinderii.
El era ”direct responsabil de laxismul Facebook în privinţa aplicării reglementărilor sale”, acuză procurorul Racine.
Cinci miliarde de dolari amendă
Mark Zuckerberg, în calitate de CEO, ”avea autoritatea să controleze practicile înşelătoare şi reprezentarea eronată” a funcţionării acesteia consumatorilor din Washington, acuză el.
În iulie 2019, autorităţile federale au amendat Facebook cu cinci miliarde de dolari, din cauză că a ”înşelat” utilizatorii şi i-au impus un control independent al modului în care a gestionat datele personale.
Contactată de AFP, Facebook a refuzat să comenteze.
Facebook a oprit – după izbucnirea scandalului Cambridge Analytica – accesul la datele sale a mii de aplicaţii suspectate de faptul că abuzează de acestea, a restrâns cantitatea de informaţii accesibile dezvoltatorilor, în general, şi le-a facilitat utilizatorilor calibrarea restricţiilor în împărtăşirea datelor lor personale.