Lucrările la Centura Craiova Sud II au început timid. După o lună de la emiterea ordinului de începere, la a doua variantă de ocolire prin sud a municipiului Craiova au demarat, efectiv, lucrările. Debutul a fost însă unul timid, cu toate că este vorba de o lucrare de anvergură, cu un timp relativ redus de finalizare – 15 luni.
Constructorul a trimis, joi, în teren două utilaje, cu care s-au făcut primele săpături. Cel puţin aşa stăteau lucrurile în jurul prânzului, când pe şantier se aflau două buldoexcavatoare. Lucrările la Centura Craiova Sud II sunt executate de firma italiană Rizzani de Eccher SpA, o societate activă la nivel global în domeniile ingineriei, infrastructurii și construcției de clădiri. Firma a executat lucrări în Europa, Africa, Asia și America Latină, dar se află la prima experienţă în România.
Începutul nu pare însă unul care să dea încredere beneficiarului, având în vedere că vorbim de un drum de aproape 10 km, practic o continuare a variantei Craiova Sud DN 65 – DN 6, care ar urma să facă legătura între trei drumuri naționale: DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Caracal – Craiova. Centura mai prevede şi un pod peste digul de apărare al Jiului, un pasaj suprateran şi un pasaj subteran.
„Vom urmări atent modul cum se derulează lucrările“
Toate trebuie executate până în septembrie 2023, iar începutul de joi nu pare deloc promiţător. „În urma discuţiilor cu constructorul s-a stabilit ca dată de demarare a lucrărilor 2 iunie, ceea ce s-a şi întâmplat. Că au început mai timid asa, cu câteva utilaje, e treaba lor, ei îşi fac organizarea. Trebuie să ştie însă că vom urmări atent modul cum se derulează lucrările, ritmul de lucru.
Vom sta pe capul lor pentru a se încadra în termen, mai ales că noi i-am sprijinit în acest timp cu tot ceea ce a depins de noi şi suntem deschişi la problemele care se pot ivi pe viitor, pentru rezolvarea lor“, a afirmat, pentru GdS, directorul regional al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, Cosmin Călin.
Lucrările la Centura Craiova Sud II au început de la Podari
Potrivit directorului DRDP Craiova, lucrările la Centura Craiova Sud II au demarat de la Podari, din locul unde se va construi podul peste digul de apărare al Jiului. „S-a început de la Podari, cu rampa podului. Au fost doar două utilaje la debut, dar sunt convins că în scurt timp vor mai apărea utilaje şi muncitori pe şantier“, a spus Cosmin Călin. Contractul cu Rizzani de Eccher SpA are o valoare totală de 32 de milioane de euro (TVA inclus) şi a fost semnat în ianuarie 2022. Varianta de ocolire Craiova Sud II va avea 9,889 kilometri și va traversa teritoriul administrativ al comunelor Podari, Malu Mare şi Cârcea.
Centura se desprinde din DN 56, la km 2+950 – printr-un sens giratoriu, traversează linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj suprateran, apoi continuă paralel cu digul de apărare al Jiului, pe care îl va traversa cu un pod la km 1+929. La km 4+100 se prevede un sens giratoriu, la intersecţia cu DN 55, iar la km 8+908 un pasaj subteran pentru traversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara.
Pe traseul centurii de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56-DN 55-DN 6, la km 6+900, se va amenaja şi o parcare de scurtă durată (de o parte şi de alta a drumului), cu o suprafaţă de 3,2 ha. Traseul variantei Craiova Sud II se termină la km 9+889, chiar la intersecţia cu sensul giratoriu de pe DN 6 (la Cârcea). Aici va fi construită o bretea de acces în punctul care leagă acum DN 6 de DN 65, prin Centura Craiova Sud I.