3.4 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjBuget de 8 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor naționale din Gorj

Buget de 8 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor naționale din Gorj

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a alocat un buget de peste 8 milioane de euro pentru lucrările de întreținere a drumurilor naționale care tranzitează județul Gorj.

Este vorba de lotul numărul 3 pentru care va fi încheiat un acord-cadru, în urma licitației care este programată la jumătatea lunii viitoare. Valoarea estimată fără TVA este de 39.503.095 de lei. Acordul-cadrul vizează o perioadă de 48 de luni.

DRDP Craiova a selectat pentru Secția de Drumuri Naționale Târgu Jiu două tipuri de covoare asfaltice care se vor executa în perioada anul I – anul IV. „Covor asfaltic cu mixtură asfaltică stabilizată tip MAS16 si MAS16 cu preluare de denivelări:

a) Covor cu mixtură asfaltică stabilizată tip MAS 16 în grosime de 4cm + un strat de egalizare pentru preluare denivelări in grosime medie de 2 cm; Se aplică pe: – DN 67 km 60+550 – 63+260 clasa tehnică 2; Cu excepția podurilor și a intersecțiilor cu drumurile laterale asfaltate. b) Covor cu mixtură asfaltică stabilizată tip MAS 16 în grosime de 4 cm precedat de frezare pe 4 cm grosime medie: Se aplică pe: – toate suprafețele podurilor și pe 10 m la capetele rampelor; – pe toate zonele de intersecție cu drumurile laterale asfaltate. – pe zonele cu profil de stradă.

2. Covor asfaltic cu beton asfaltic cu preluare de denivelari: a) Covor cu beton asfaltic tip BA16 în grosime de 4cm + un strat de egalizare pentru preluare denivelări în grosime medie de 2 cm; Se aplică pe: – DN 67 km 39+150 – 52+850 clasa tehnică

3; Covor cu mixtură asfaltică stabilizată tip MAS 16 în grosime de 4 cm precedat de frezare pe 4 cm grosime medie: – toate suprafețele podurilor și pe 10 m la capetele rampelor.”, conform DRDP Craiova.

Marcaje rutiere

Pe sectoarele de drum pe care se vor executa covoare asfaltice se vor executa marcaje rutiere permanente în strat gros (termoplastic), fiind precedate de marcaje provizorii în strat subțire (temporar). Marcajele rutiere au ca scop organizarea circulației, avertizarea sau ghidarea participanților la traficul rutier și pot fi utilizate solitar sau în combinație cu alte mijloace de semnalizare pentru a consolida sau a clarifica semnificația acestora.

„Condițiile tehnice de calitate a marcajelor rutiere sunt cuprinse în „CAIETUL DE SARCINI lucrări de „Marcaje rutiere executate pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi”. Pentru siguranța circulației se vor respecta „Normele Metodologice emise de Ministerul de Interne și Ministerul Transporturilor cu nr. 1112/411 din 04.04.2000 si nr. 08.06.2000″, privind condițiile de închidere a circulației și de instituire a restricțiilor de circulație în vederea executării de lucrări în zona drumului public. Pe timpul lucrărilor se vor semnaliza corespunzător punctele de lucru, iar dirijarea circulației se va face cu piloți de circulație pe timpul execuției lucrărilor”, potrivit caietului de sarcini.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS