1.6 C
Craiova
vineri, 20 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljRAT-ul, trasee de probă în afara Craiovei

RAT-ul, trasee de probă în afara Craiovei

RAT-ul îşi pregăteşte traseele pentru cele opt localităţi rurale care au intrat în ADI-Transport. Acestea sunt: Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare, Pielești, Șimnicu de Sus și Ghercești. Reprezentanții Regiei de Transport Craiova spun că s-a făcut o simulare a traseului care va urma să funcționeze pe ruta Craiova-Pielești. Astfel de simulări vor avea loc, în perioada următoare, în toate comunele membre ADI Transport pentru stabilirea duratei traseului, stațiilor și a capătului de linie.

Potrivit conducerii RAT Craiova, în fiecare dintre comunele membre ADI Transport vor avea loc simulări în vederea stabilirii duratei traseului.

Trasee RAT în afara Craiovei
Trasee RAT în afara Craiovei

“Facem simulări pentru stabilirea timpilor curselor în condiţii optime şi de siguranţă. Noi facem simulări ca să vedem distanţele, timpii şi cum se încadrează autobuzele. În toate localităţile care au intrat în ADI vom parcurge aceste trasee ca să ne pregătim din timp cu acest subiect. Traseele devin funcţionale abia de la anul. Dar ne pregătim din timp. Avem autobuze suficiente, fiindcă la sfârşitul anului mai vine o flotă de autobuze electrice. Acolo unde există deja trasee care merg în afara oraşului, acestea vor fi prelungite. Vor fi modificări pe aceste trasee, dar călătorii nu vor avea de suferit. Acolo unde se pretează să prelungim traseele actuale vom suplini pe traseele existente numărul de autobuze”, a precizat Marcel Tănăsescu, directorul general al RAT Craiova.

Primul pas a fost făcut săptămâna trecută când un autobuz RAT a simulat parcurgerea noului traseu Craiova-Pielești. Autobuzul a plecat din zona centrală a orașului, a ajuns la Metro și de aici cu destinația Pielești. Traseul a fost următorul: Piața Centrală/ Traseul 9 Metro/Coțofana /Pielesti/DN Pirsani / Câmpeni. Simularea a arătat că traseul a fost parcurs într-o perioadă de 60 de minute. Trebuie remarcat că acest traseu este o prelungire a traseului 9. Și alte trasee vor suferi astfel de modificări. De exemplu, traseul 29b pe ruta Craiova-Bucovăț va fi și el prelungit.

ADI Transport-opt membri

Autobuze/sursa foto: facebook Mihail Genoiu
Autobuze/sursa foto: facebook Mihail Genoiu

ADI Transport s-a constituit la începutul acestui an. În şedinţa de Consiliu Local, s-a aprobat înfiinţarea „Asociaţiei Metropolitană de Transport Public Craiova”. O astfel de Asociaţie Metropolitană de Transport există deja la Cluj, Iaşi şi Timişoara. Craiova va urma exemplul celor trei mari municipii din ţară. Aşa că a strâns şase comune limitrofe, cu care s-a asociat, în calitate de membru fondator, în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică. Este vorba de comunele Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare şi Pielești, care vor avea statutul de membru. Patrimoniul social inițial al asociației va fi de 8.000 lei. Craiova a venit cu o contribuție în numerar de 2.000 lei. Cele şase comune urmând să aducă, fiecare, un aport în numerar de 1.000 de lei. Ulterior în Asociație au fost cooptate alte două localități, Șimnicul de Sus și Ghercești.

Trasee RAT în afara Craiovei
Trasee RAT în afara Craiovei

În prezent în Craiova sunt funcționale 21 de trasee, inclusiv cele de tramvai. Dintre acestea sunt trasee care și la acest moment depășesc granițele orașului sau ajung foarte aproape de limita cu localitățile rurale din județ. Un exemplu în acest sens este traseul 2b care ajunge în Cernele, 29b care are capăt de linie în comuna Bucovăț sau traseul 4 care are capăt de linie în Făcăi, la limita cu localitatea Malu Mare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS