Primăria are firmă pentru locurile de joacă. Procedura de stabilire a unei firme care să se ocupe de locurile de joacă din Craiova s-a încheiat. Primăria a ales furnizorul care va înlocui echipamentele de joacă vechi şi deteriorate cu unele „corespunzătoare din punct de vedere tehnic şi calitativ“ şi care va amenaja noi locuri de joacă.
Alegere este impropriu spus, pentru că muncipalitatea nu a avut la dispoziţie decât o singură ofertă, de la SC Lavitex Prod SRL, din oraşul Breaza (judeţul Prahova). Vorbim de o firmă înfiinţată în 1995, care de peste 25 de ani se ocupă de proiectarea şi producerea de echipamente de joacă pentru copii, echipamente de agrement şi mobilier pentru interior şi exterior.
Lavitex Prod SRL a avut în 2020 o cifră netă de afaceri de 71.301.171 lei şi un profit de 3.061.540 lei (cu 49 de angajaţi). În 2021 firma a raportat o cifră de afaceri de 64.244.487 lei şi un profit net de 3.360.391 lei (cu 46 de angajaţi). Oferta acesteia pentru acordul cadru de patru ani scos la licitaţie de Primăria Craiova a fost analizată aproape două luni, atribuirea făcându-se în data de 16 iunie. Licitaţia a fost lansată pe 6 martie 2022, cu termen limită de depunere a ofertelor 11 aprilie. Valoarea totală estimată a contractului a fost cuprinsă între 10.821.566 lei şi 24.627.605 lei (fără TVA), adică un maxim de 5,9 milioane de euro (TVA inclus). Valoarea de atribuire este, evident, cea maximă.
Primăria are firmă pentru locurile de joacă. Termen de livrare: maxim două luni
Acordul cadru a fost împărţit în două loturi: echipamente locuri de joacă (lot 1) şi echipamente fitness (lot 2). Grosul contractului este pentru lotul 1: între 10.046.950 lei şi 23.078.373 lei (fără TVA). Aici, valoarea celui mai mare contract subsecvent estimat a se încheia, fără TVA, este de 3.435.429 de lei. Pentru echipamentele de fitness, contractul pe patru ani are o valoare estimată cuprinsă între 774.616 lei şi 1.549.232 lei, cel mai mare contract subsecvent putând fi de 193.654 lei (fără TVA).
Nu rămâne acum decât ca primăria să lanseze primele comenzi. Şi asta cât mai repede, având în vedere că sunt destule locuri de joacă în Craiova unde echipamentele sunt deteriorate, putând fi oricând un pericol pentru copii. O situaţie prezentată, recent, de GdS. Potrivit caietului de sarcini, firma are maxim 60 de zile la dispoziţie de la primirea comenzii să livreze echipamentele, pentru fiecare contract subsecvent încheiat. Garanţia echipamentelor furnizate trebuie să fie de minim 24 de luni de la data recepţionării, dar a fost solicitată şi o perioadă de garanţie extinsă de minim 6 luni şi maxim 24 de luni. După ieşirea din garanţie a echipamentelor, firma este obligată să asigure piese de schimb, contra cost, pentru o perioadă de cinci ani.
Ce ar vrea să cumpere Primăria Craiova
Ce vrea să cumpere Primăria Craiova cu cei aproape 6 milioane de euro, care ar urma să fie cheltuiţi în următorii patru ani? Lista este lungă şi cuprinde, printre altele, balansoare pe arcuri cu figurine 3D, figurine pe arc (delfin, elefant, buburuză), balansoare tip caracatiţă, tobogane, leagăne cu două locuri, complexuri de joacă şi covor din cauciuc turnat şi tartan. Municipalitatea doreşte însă nu doar înlocuirea unor echipamente uzate, ci şi amenajarea unor locuri noi de joacă. În lotul cu echipamentele de fitness au fost trecute simulatoare de vâslit şi mers, aparate pentru dezvoltarea muşchilor de la picioare, aparate pentru dezvoltarea muşchilor de la mâini şi spate, aparate torsionare corp, aparate extensie picioare şi aparate de fitness în aer liber.
Iniţial, licitaţia pentru achiziţia de echipamente noi destinate locurilor de joacă (acord cadru) a avut o valoare mult mai mare: între 9 milioane de euro şi 18 milioane de euro. Procedura a fost anulată la data de 1 septembrie 2021, fiind invocate „abateri grave de la prevederile legislative“. Precedentul acord cadru pentru locurile de joacă nu s-a încheiat prea bine. S-a întâmplat în perioada 2014-2015, în primul mandat de primar al Olguţei Vasilescu. 20 de locuri de joacă din municipiu au fost echipate atunci cu mobilier specific, dar contractul a fost rupt după ce s-au constatat mai multe neconformităţi. S-a ajuns în instanţă, municipalitatea a cerut înapoi toţi banii plătiţi până la acea dată, plus daune morale de un milion de lei (primăria cumpărase echipamente de aproape 3 milioane de euro), dar firma intrase deja în incapacitate de plată.