Drumurile naționale din Oltenia, întreținute cu 98,5 milioane de euro. V-ați întrebat vreodată cât costă lucrările de întreținere a drumurilor naționale? Adică acele covoare asfaltice care se toarnă periodic pe drumurile cel mai intens circulate din țară.
Banii vin prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) către Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) sub forma unor acorduri cadru pe mai mulți ani. Atribuirea contractelor se face, evident, prin licitație publică, iar constructorii au de îndeplinit anumite condiții pentru a intra în joc.
În prezent, acordul cadru pentru întreținerea drumurilor naționale din Oltenia, cu o valoare de 240,6 milioane de lei pentru trei ani, se apropie de final. Așa că a fost lansată o nouă procedură, de data asta pentru următorii patru ani. Licitația lansată la începutul lunii se află încă în etapa de primire a ofertelor, termenul final fiind data de 12 iulie. CNAIR, prin DRDP Craiova (instituția care administrează drumurile naționale din Oltenia), pune acum pe masă 409.966.039 lei fără TVA (valoare estimată) pentru șase loturi de lucrări. Adică maxim 98,5 milioane de euro, cu TVA.
Drumurile naționale din Oltenia, întreținute cu 98,5 milioane de euro. Lucrările trebuie să aibă o garanție de 3 ani
Față de acordul trecut, acum a fost introdus și „lotul Orșova“, pe lângă cele clasice: Craiova, Slatina, Târgu Jiu, Drobeta Turnu Severin și Râmnicu Vâlcea.
Acordul se referă la lucrări de întreținere periodică, adică turnarea de covoare asfaltice, execuția de marcaje rutiere și completări acostamente pe sectoarele pe care s-au executat covoarele asfaltice. Lucrările trebuie să aibă o garanție de trei ani, de la încheierea procesului verbal de recepție (inclusiv marcajele rutiere).
Ce lucrări se vor executa pe raza județului Dolj
„Lotul Craiova“ are o valoare estimată de 75.879.184 de lei și presupune așternerea a două tipuri de covoare asfaltice: cu beton asfaltic tip MAS16 și MAS16 cu preluare de denivelări, și cu mixtură asfaltică stabilizată tip MAS16 și tip BA16 în grosime de 4 cm + un strat de egalizare pentru preluare denivelări în grosime medie de 2 cm. Covorul de mixtură asfaltică este însă precedat de frezare pe 4 cm grosime medie și se aplică pe toate suprafețele podurilor și pe 10 m la capetele rampelor de pe drumurile naționale.
De fapt, tipul de covor asfaltic solicitat este același pentru toate loturi. Diferă doar sectoarele de drum pe care se aplică, pentru că fie care lot corespunde unui județ. Doar Mehedințiul are două loturi în licitație.
Revenind la lotul care ține de Craiova, asfaltarea se va face pe mai multe porțiuni din DN 6 Craiova – Timișoara, DN 65 Craiova – Pitești, dar și pe DN 56A Calafat – Drobeta Turnu Severin și DN 6B Craiova – Hurezani (drumul de Melinești). Pe sectoarele de drum pe care se vor executa covoare asfaltice se vor executa marcaje rutiere permanente în strat gros (termoplastic), fiind precedate de marcaje provizorii în strat subțire (temporar), după cum se specifică în caietul de sarcini.
Drumurile naționale din Oltenia, întreținute cu 98,5 milioane de euro. Care este criteriul de atribuire a contractelor
Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate – preț“, unde componenta financiară reprezintă 60% din ofertă.
10% din punctaj este dat de autobasculantele folosite în activitatea de așternere mixtură asfaltică (norma de poluare), iar restul de 30% pentru o capacitate a stației de producție mai mare sau egală cu 240 tone/oră. Criteriul descris mai sus se aplică pentru toate cele șase loturi scoase la licitație.
Drumurile din Vâlcea, cele mai scumpe la întreținere
Trecând la celelalte cinci loturi, drumurile naționale de pe raza județului Vâlcea sunt cele mai scumpe la capitolul întreținere. Valoarea estimată a contractului este de 122.777.439 de lei, fără TVA, lucrările vizând două drumuri importante: DN 7 Vâlcea – Sibiu (Valea Oltului) și DN 67 (legătura între Râmnicu Vâlcea, Târgu Jiu și Drobeta Turnu Severin). Covoare asfaltice se vor turna și pe DN 7A, drumul de la Brezoi spre Petroșani, și pe DN 64 Râmnicu Vâlcea – Caracal.
Al doilea contract ca valoare a lucrărilor este cel pentru lotul SDN Slatina. Și aici intră întreținerea drumul Craiova – Pitești (DN 65), pe raza județului Olt, dar și DN 54 (legătura cu Caracal și Corabia), DN 54A (drum care ajunge la Dăbuleni și Bechet) și DN 67B, drumul care leagă Târgu Jiu de Drăgășani și Pitești. Valoarea estimată a lucrărilor de întreținere în următorii patru ani este de 81.278.559 lei (fără TVA).
În continuare, lotul Severin are o valoare de 63.513.595 de lei, fără TVA, iar cel care ține de Târgu Jiu – 39.503.095 lei (fără TVA). Și aici vorbim de lucrări care se vor executa mai mult pe DN 67. Cea mai mică valoare o are lotul de Orșova, care presupune lucrări de întreținere pe DN 6 și DN 67D (drumul de la Târgu Jiu spre Băile Herculane). Valoarea estimată este de 27.014.166 de lei, fără TVA.
Drumurile naționale din Oltenia, întreținute cu 98,5 milioane de euro. Ce condiții trebuie să îndeplinească ofertanții
Potrivit caietului de sarcini, ofertantul trebuie să facă dovada că a dus la bun sfârșit în ultimii 5 ani lucrări de natură și complexitate similară cu cele care fac obiectul prezentei proceduri de achiziție publică. Valoarea minimă fără TVA a acestora, pe loturi, este următoarea: 19.954.884 lei pentru Secția Drumuri Naționale (SDN) Craiova, 17.038.348 lei pentru SDN Severin, 8.693.859 lei pentru SDN Târgu Jiu, 22.748.886 lei pentru SDN Râmnicu Vâlcea, 16.330.976 lei pentru SDN Slatina și 15.285.936 lei pentru SDN Orșova.
De asemenea, ofertantul trebuie să facă dovada că are la dispoziție sau are acces (dotare proprie / închiriere / alte forme de punere la dispoziție) la cel puțin următoarele autoutilaje, instalații și echipamente tehnice necesare pentru execuția lucrărilor la nivelul celui mai mare contract subsecvent.
Asta presupune 20 de autobasculante (distincte pe fiecare lot), o stație de preparare mixturi asfaltice cu productivitate de minim 160 t/oră, un repartizator finisor pentru mixturile asfaltice dotat cu sistem de nivelare electronic (distinct pe fiecare lot) și un autogudronator (distinct pe fiecare lot). Un constructor poate să depună oferte pentru mai multe loturi, cu respectarea condițiilor menționate.
CITEȘTE ȘI
Ce drumuri judeţene se pregătesc de asfaltare în Dolj, în 2022
Modernizare în ritm diferit. DJ 552 Craiova – Cetate, drumul contrastelor