2.9 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAltă stradă din Craiova a luat-o la vale

Altă stradă din Craiova a luat-o la vale

Introducerea canalizării pe anumite străzi din Craiova devine insuportabilă pentru oamenii care au crezut, până acum, că, în sfârşit, vor avea parte de această utilitate. Lucrările de canalizare provoacă neplăceri foarte mari, sunt făcute prost, iar oamenii aproape că nu mai suportă disconfortul care durează prea mult. Ploaia a devenit coşmarul tuturor craiovenilor pe ale căror străzi se introduce canalizarea!

Săptămâna trecută, a început să se surpe pe Aleea 5 Drumul Apelor, după ploaie. Motivul a fost acela că pe această stradă se fac lucrări de canalizare, iar nisipul nu a fost tasat deloc, şi a început să se deplaseze odată cu apa care a curs în timpul averselor. La momentul respectiv, oamenii de pe Aleea 5 Drumul Apelor s-au plâns de situaţie şi au acuzat firma care face lucrările că munceşte fără cap şi de mântuială. Situaţia din teren arăta, într-adevăr, groaznic. La doar câteva zile distanţă, o altă stradă din Craiova s-a surpat.

Strada Cantonului, altă „victimă“ a lucrărilor

Este vorba despre Strada Cantonului, din cartierul craiovean Bariera Vâlcii. „Aşa arată Strada Cantonului în așteptarea canalizării….Doamne ferește să ne trebuiască o salvare! De 5 luni se lucrează și de una s-a stagnat lucrarea“, a scris o craioveancă pe o reţea socială, în dreptul unor fotografii care arătau starea dezastruoasă în care se află strada pe care locuieşte.

Un alt cetăţean s-a plâns că, în caz de nevoie, nici ambulanţa nu poate ajunge la ei. „Din cauza ploilor abundente căzute în ultimele zile, Strada Cantonului, pe care se introduce sistemul de canalizare, s-a surpat excesiv. În afara de Telefonul Cetățeanului, la care am apelat, poate mai vede cineva din cadrul primăriei postarea mea și ne ajută cu un utilaj ceva să reabiliteze cât de cât Strada Cantonului. În cazul unui apel la Salvare, Pompieri sau Poliție nu se poate interveni“, a scris acesta.

Într-adevăr, situaţia de pe Strada Cantonzului a fost trasă la indigo cu cea de la pe Aleea 5 Drumul Apelor. Pe lângă o gură de canalizarea, strada s-a surpat, iar fisurile au început să se extindă pe lungimea străzii. De asemenea, toată strada era plină de noroi şi foarte greu circulabilă. Între timp, strada a fost „aranjată“ cât de cât, însă starea străzii este în continuare foarte proastă.

Strada Vâlcelei şi Aleea 3 Teilor, aproape inaccesibile

Nu doar pe strada Cantonului sunt probleme, ci pe mai multe artere din Bariera Vâlcii. Craiovenii care locuiesc în zonă au publicat mai multe fotografii în care arată condiţiile pe care sunt nevoiţi să le suporte din cauză că lucrările se fac prost şi durează inexplicabil de mult. Pe Strada Vâlcelei, de exemplu, s-au format adevărate şanţuri, care sunt pline de apă şi noroi, la cea mai mică ploaie. Fără cizme de cauciuc, accesul e imposibil, iar o maşină de dimensiuni mai mici rămâne blocată în mocirlă.

Nici Aleea 3 Teilor nu e departe de Vâlcelei. Şi aici noroiul e la el acasă, iar oamenii abia se pot deplasa de acasă spre oraş. Despre plimbări sau jocuri pentru copii nici nu poate fi vorba pentru că ar fi imposibil ca micuţii să se deplaseze prin mocirlă. „Aleea 3 Teilor este în aceeaşi situaţie. Sparg 10 străzi și nu finalizează niciuna! Nu se poate așa ceva“, a spus un alt craiovean.

Un alt craiovean din Bariera Vâlcii s-a plâns şi în legătură cu situaţia de pe Aleea 1 Primăverii. Nimic de pe această stradă nu duce cu gândul la denumirea ei. Lucrările începute aici nu fac decât să întindă la maximum nervii locuitorilor din zonă. „Aleea 1 Primăverii este la fel din luna martie! Tot oraşul este distrus! S-au apucat de toate străzile şi aşa au rămas“, a scris un alt craiovean.

Ce firmă lucrează pe străzile surpate

Am întrebat CAO ce firmă lucrează pe străzile care s-au surpat şi de ce se ajunge la astfel de situaţii. Compania susţine că există un supervizor al lucrărilor şi că lucările nu se vor recepţiona acolo unde există probelem. „Lucrările de introducere a canalizării pe străzile Cantonului și Aleea 5 Drumul Apelor sunt executate de ASOCIEREA SC DSE CONSULTING SRL – SC THERMAL PIPES SOLUTIONS SRL – SC UTALIM SA. Săpăturile pentru introducerea rețelei de canalizare se fac la adâncimi foarte mari, de multe ori în zone cu teren instabil.

Din cauza cantităților mari de precipitații căzute într-un timp foarte scurt, în aceste zone pot apărea asemenea tasări suplimentare. Probele de compactare sunt solicitate și verificate de supervizorul lucrărilor, respectiv SC Eptisa Romania SRL. Lucrările nu au fost recepționate de Compania de Apă Oltenia. Astfel că remedierea tuturor problemelor apărute pe parcursul execuției intră în sarcina antreprenorului, respectiv ASOCIEREA SC DSE CONSULTING SRL – SC THERMAL PIPES SOLUTIONS SRL – SC UTALIM SA. De altfel, supervizorul, dar și Compania de Apă Oltenia, a notificat de fiecare dată antreprenorul cu toate aceste situații, dispunând refacerea sistemului rutier în cel mai scurt timp“, a transmis CAO.

Constructorul, sancţionat

Compania de Apă recunoaşte că lucrările nu se fac îm cele mai bune condiţii, uneori. „Din păcate, în teren lucrurile nu se desfășoară mereu în cele mai bune condiții. Drept pentru care constructorul a fost anunțat în repetate rânduri că nu vor fi achitate lucrările neconforme, fiind chiar sancționat de către autoritățile locale. Supervizarea tuturor lucrărilor executate în cadrul Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Dolj este realizată, prin contract, de Asocierea EPTISA ROMANIA SRL – RAMBOLL SOUTH EAST EUROPE SRL. În plus, există responsabili desemnați de Compania de Apă Oltenia pentru fiecare contract, care, împreună cu supervizorul, monitorizează atent lucrările aflate în desfășurare și sunt prezenți zilnic pe șantiere“, a mai transmis CAO.
Chiar dacă reprezentanţii CAO susţin că aceste lucrări sunt verificate, situaţia din teren arată de multe ori contrariul.

Citeşte şi: Prețul energiei electrice o ia razna de la 1 octombrie! Plafonarea va face diferența

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS