Pe 16 septembrie, locuitorii din municipiul Târgu Jiu vor putea călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul deșeurilor, concomitent cu locuitorii din alte 64 de orașe din țară.
Săptămâna Europeană a Mobilității va fi sărbătorită la nivel național printr-o campanie inedită desfășurată în 65 de orașe din țară – „România Schimbă PET-ul cu biletul”. Astfel, vineri, locuitorii din municipiul Târgu Jiu și din alte 64 de orașe din toate județele țării vor putea călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul a 5 deșeuri. Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde. La nivel local, campania se bucură de sprijinul ADER-Asociația pentru Democrație Educație Respect, în calitate de partener al acțiunii. În municipiul Târgu Jiu, campania se desfășoară în parcarea magazului Kaufland din localitate situat în: Luncilor (Str. Termocentralei nr. 2A).
Minimum 5 deșeuri din plastic, aluminiu sau sticlă
Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia vor primi biletul de autobuz sau troleibuz pentru două călătorii, de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare. Campania se desfășoară în intervalul 09:00-17:00, în 134 de magazine Kaufland România.
Pornind de la succesul campaniei din cele 9 orașe în care a fost realizată în ultimii 2 ani, inițiatorii au decis să facă un pas înainte către un viitor sustenabil și au hotărât extinderea acesteia la nivel național în 65 de orașe din toate județele țării. Campania are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor care vor fi transformate în noi resurse.
Totodată, campania are și un obiectiv social, acela de a accesibiliza transportul public. Practic, cetățenii vor veni cu 5 PET-uri/doze/sticle la oricare dintre magazinele Kaufland și vor primi în schimb un bilet pentru mijloacele de transport în comun. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale.