O parte a proprietarilor dintr-un bloc cu zece etaje din cartierul craiovean Brazda lui Novac se plânge că de ani buni nu are apă rece la bucătărie, iar asociaţia spune că nu a auzit şi nu a văzut. Locatarii spun că atunci când deschid robinetul la bucătărie pe apă rece le vine aer şi apă mai puţin sau deloc.
Locatarii spun că în blocul de garsoniere G8 din cartierul Brazda lui Novac, proprietarii se confruntă cu tot felul de probleme, nu au apă rece la bucătărie, nu au căldură la etajele superioare.Totodată, proprietarii spun că reprezentanţii asociaţiei dau bruma de bani, strânşi la fondul de reparaţii, pe lucrări care nu sunt prioritare cum ar fi cartele pentru lift sau linoleum pentru holuri. În schimb, conductele de apă din bloc sunt neschimbate de 50 de ani. Acestea sunt pline de rugină, colmatate din care cauză, apa nu mai ajunge la la etajele superioare. Robineţii din subsol sunt şi ei la fel de vechi.
„Nu avem de ani buni apă rece pe coloana de la bucătărie. Mai vine aşa, ca un firicel, când nu este consum mare. Dacă deschid robinetul bufneşte, sar câteva picături de apă şi apoi aer. Da, la noi vine aer în loc de apă. Eu am schimbat maşina de spălat pe conducat de apă caldă că altfel mi se strică. Puţinul ăla care curge câteodată, are un gust şi un miros….. Au vorbit vecinii cu cei de la asociaţie şi nu s-a întâmplat nimic. Am întrebat la uşă, la fiecare şi mi-au confirmat că problema este reală. Asociaţia ia banii de la fondul de reparaţii să pună linoleum pe hol, ca în anii 70, dar să schimbăm coloana de apă , nu”, spune un proprietar de la etajul 10 din blocul G8.
Etajele superioare, văduvite de apă rece la bucătărie
Toţi proprietarii de la etajele superioare, din blocul G8, spun acelaşi lucru. Fie că stau de câţiva ani în bloc, fie că sunt de zeci de ani locatari în G8, proprietarii se plâng de acelaşi lucru.
De peste zece ani apa rece este o problemă pentru locatraii din blocul G8.
„Nu este apă rece pe coloana de la bucătărie. Am verificat la toţi vecinii până la etajul cinci. Din 2013 avem această probleme. Vreau să fac o cerere împreună cu toţi vecinii, să vorbesc cu preşedintele şi să facem ceva în acest sens. Eu am adus instalator şi mi-a spus că nu este de la mine, că este în bloc, că trebuie schimbată coloana. Nici oamenii nu sunt uniţi să mergem peste cei de la asociaţie. Ei dau bani să ne pună cartelă la lift. De ce? Ei şi cu cei de la firma care se ocupă de lift ştiu, pe noi nu ne-au întrebat„, spune un proprietar de la etajul zece.
Asociaţia de proprietari spune că nu ştie
Întrebaţi despre plângerile proprietarilor, preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietar îl iau pe nu în braţe. Aceştia spun că nu cunosc problemele cu care se confruntă locatarii. Sesizările lor nu au ajuns niciodată la urechea lor.
„Nu am auzit. Nu a venit nimeni să facă sesizare la asociaţie. La coloane nu ştiu dacă s-au făcut schimbări. Eu sunt de trei ani aici şi nu am găsit în documente că s-ar fi făcut schimbări”, spune administratorul de la Asociaţia de proprietari nr.7 Brazda lui Novac. Acelaşi lucru îl susţine şi preşedintele asociaţiei şi el locatar în acelaşi bloc. Pentru preşedinte şi comitet este prioritar linoleumul de pe holuri mai puţin confortul din apartamentele proprietarilor.