2.9 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiova: Premierul Nicolae Ciucă, la bordul unei locomotive LEMA

Craiova: Premierul Nicolae Ciucă, la bordul unei locomotive LEMA

Premierul Nicolae Ciucă a fost, joi, în vizită de lucru la Craiova. Prim-ministru a vizitat câteva companii cu acționariat autohton între care și producătorul de locomotive Softronic. Ciucă a fost însoțit de ministrul Energiei, Virgil Popescu și ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode,

“Am efectuat o vizită la Craiova și am dorit să văd la fața locului cum își desfășoară activitatea Companii care au antreprenoriat autohton și care au o activitate de care putem fi cu toții mândri. Am fost la Qfort, la compania Popeci și la Softronic, unde se produc locomotive. Avem produse românești care ne duc numele în Europa și în lume. A fost o vizită cât se poate de bună. Am discutat despre posibilitățile pe care putem să le oferim de la bugetul de stat și am accentuat posibilitățile care pot fi folosite de către dumnealor prin Axele deschise în cadrul multianual financiar pe fonduri europene și cel oferit de PNRR”, a declarta la finalul vizitei premierul Nicolae Ciucă.

Premierului i-a fost prezentată locomotiva LE-MA. O locomotivă superioară celei clasice, ca putere și ca tracțiune.

Lipsa infrastructurii amână modernizarea locomotivelor.

Premierul a mai spus că, în discuțiile purtate cu reprezentanții Softronic, aceștia și-au expimat doleanțele lor. În primul rând i-au cerut prim-ministrului să medieze cu Comisia Europeană o amânare, pentru cinci ani, a aplicării normei europene care prevede amplasarea unor echipamente de control și monitorizare pe locomotivele noi. Lipsa infrastructurii face inutilă montarea unor echipamente moderne.

Prim ministru în vizită la Softronic

Cea mai mare nevoie a celor de la Softronic, în acest moment, este legată de faptul că trebuie să avem o discuție cu Comisia, astfel încât o normă europeană care vizează amplasarea unor echipamente de control și monitorizare pe locomotivele noi, echipamente care nu sunt deloc ieftine și care pentru țara noastră, în acest moment, ele nu sunt funcționale, pentru că nu avem modernizată calea ferată. Avem doar câteva bucăți mici de cale ferată modernizate.Este un demers care se poate face de către Departamentul din Ministerul Transporturilor, pe o comunicare transparentă și onestă cu Comisia, astfel încât țările care au mai puțin de 150 de kilometri de cale ferată modernizată, cu astfel de echipamente, să poată să beneficieze de 5 ani de a nu fi obligate să le monteze. Practic, este o solicitare de menținere a competitivității producției de locomotive și să poată să fie accesibile pe piața românească”, a declarat premierul Nicolae Ciuca, la sediul companiei Softronic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS