4 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatiePeste o treime dintre adolescenții de la sate nu au pe cineva acasă care să-i ajute la teme

Peste o treime dintre adolescenții de la sate nu au pe cineva acasă care să-i ajute la teme

Pentru 37% dintre adolescenții de la sate nu există sau doar uneori există un adult acasă care să-i poată ajuta la teme.

Totodată, aproximativ jumătate afirmă că nu le place deloc școala sau le place doar uneori. În același timp, unu din patru tineri n-a reușit să-și descopere nicio pasiune, arată datele World Vision România. Fundația susține educația și orientarea vocațională a 100 de liceeni din mediul rural prin programul Vreau în clasa a 9-a.

Doar unul din doi adolescenți dintre cei care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar 2017-2018 a ajuns să ia Bacalaureatul anul acesta, potrivit datelor oficiale analizate de World Vision România. Față de media națională, procentul elevilor care au luat Bac-ul din programul Vreau în clasa a 9-a este de peste 85%.

Serviciile socio-educaționale de care beneficiază adolescenții din programul fundației

Cei 100 de elevi din programul fundației World Vision România au acces la un pachet integrat de servicii sociale și educaționale. Astfel, se asigură atât progresul educațional, cât și nevoile materiale sau de consiliere vocațională și psihologică.

Cum îi sprijină programul Vreau în clasa a 9-a pe elevii din comunitățile dezavantaje de la sate:

  • burse lunare pentru nevoi de bază (rechizite, îmbrăcăminte, transport, plata căminului, plata cantinei etc.);
  • activități lunare de educație non-formală (adolescenții învață despre gestionarea emoțiilor, etica în relațiile cu oamenii din jurul nostru, alimentație sănătoasă, rolul rețelelor de socializare în viața adolescenților, violența asupra minorilor și pericolul traficului de persoane etc.);
  • orientare și mentorat vocațional (elevii au avut posibilitatea să-și descopere înclinațiile profesionale și să discute cu mentori și alți adolescenți despre cum își pot îndeplini obiectivele; au învățat cum să se prezinte la un interviu pentru un loc de muncă, dar și cum să-și construiască un dosar pentru angajare);
  • vizite la universități și angajatori;
  • activități de tip „back to community“ pentru încurajarea tinerilor să contribuie la binele comunității lor;
  • tabere de vară;
  • consiliere psihologică (axată pe integrarea elevilor la liceu, într-un oraș nou, gestionarea anxietăților legate de interacțiunea cu un grup nou, depășirea unor traume din copilărie, îmbunătățirea relațiilor cu membrii familiei etc.)
  • meditații pentru disciplinele de la Bacalaureat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS