Un proprietar din Miami a francizei Chick-fil-A a fost asaltat de cereri de angajare după ce a făcut săptămâna de lucru de trei zile.
Justin Lindsey căuta o modalitate nouă de a-i recompensa pe angajații care „lucrau literalmente 70 de ore pe săptămână, săptămână de săptămână”, a declarat el recent pentru revista QSR.
Franciza a fost profitabilă și vânzările au fost robuste, dar asta venea în detrimentul epuizării personalului. Așa că, la începutul acestui an, Lindsey a pregătit o nouă rețetă pentru succes: revizuirea programelor săptămânale.
El și-a împărțit personalul de 38 – 18 lideri de magazine și 20 de angajați din prima linie – în două grupuri și a alternat programele săptămânale în blocuri de trei zile, în ture de 13 până la 14 ore.
Rezultatul: retenție de 100% la nivel de management și un aval de candidați noi. O deschidere în această toamnă la restaurantul din cartierul Kendall a atras peste 420 de candidați.
Pandemia a schimbat modul de lucru
Restaurantul este doar un alt exemplu de afaceri care experimentează cu schimburi netradiționale de când pandemia a schimbat săptămâna de lucru de 40 de ore.
Deși majoritatea companiilor au fost reticente în a se schimba, unele firme, și chiar unii șefi, au îndemnat flexibilitatea ca o modalitate de a atrage și reține lucrătorii, oferindu-le un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată.
În cazul restaurantului său, Lindsey a spus că săptămâna de lucru de trei zile permite personalului său să-și planifice viețile în afara serviciului în avans, potrivit CNN.
„Cred că oamenii vor să lucreze în această industrie”, a spus Lindsey în raport. „Dar ei vor ca unele lucruri să se schimbe și cred că asta a arătat schimbarea programului de lucru. Există lucruri pe care dacă le schimbăm în bine, vom avea un impact de durată.”
O săptămână de lucru de trei zile este încă foarte rară, dar zgomotul în jurul unei săptămâni de patru zile a luat amploare.
Într-un program pilot de șase luni în Marea Britanie, 3.300 de lucrători din 70 de companii au acceptat să lucreze 80% din orele lor săptămânale obișnuite în schimbul promisiunii că își vor menține 100% din productivitatea. Salariul lor a fost neschimbat. La sfârșitul acestei luni, companiile vor decide dacă păstrează programul.
Un test similar în Islanda a avut succes. Și când Microsoft a încercat o săptămână de lucru mai scurtă în Japonia în 2019, a constatat că productivitatea a crescut cu aproape 40%.