Şoferii au început să monteze cauciucurile de iarnă, însă există câteva aspecte pe care trebuie să le ia în considerare.
Registrul Auto Român are pe site-ul instituţie, o informare prin care arată ce criterii trebuie să îndeplinească anvelopele.
„Textul Ordonanţei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanţa Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”. Aceste anvelope se identifică prin utilizarea literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.
Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz.
Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenţă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade. Totodată, atunci când carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei“, precizează RAR.
Se poate utiliza anvelopa all-season tot anul?
În legătură cu anvelopele all-season, RAR spune că aceasta este doar o denumire comercială. De asemenea, că inscripţiile de pe cauciucuri sunt importante. „Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială. Aceasta nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011.
RAR mai spune că, din punct de vedere tehnic, anvelopa all-season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă ca a României. Acestea sunt destinate, mai degrabă, unor ţări cu o climă mai temperată“, mai transmite RAR.
Citeşte şi: România găzduieşte Reuniunea Liderilor de la Munchen