Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a vizitat marţi, 27 decembrie, compania Softronic din Craiova, specializată în producția și modernizarea de locomotive. În timpul acestei vizite, Florin Spătaru a semnat cu Softronic un contract de finanțare din bugetul de stat. Suma de care va beneficia compania craioveană se ridică la 200.000 de euro.
Ministrul Economiei, Florin Spătaru, aflat pentru a doua oară la Softronic, a adus veşti bune la Craiova. Acesta a anunţat că firma craioveană care produce locomotive va primi un ajutor de stat în valoare de 200.000 de euro. Aceşti bani se vor investi în dezvoltarea companiei. „Este primul contract de finanţare pentru schema de ajutor de stat pentru creşterea competitivităţii. Mă bucur că beneficiar al acestei scheme este o companie românească, o companie pe care am vizitat-o anterior şi cu care am discutat despre posibilitatea dezvoltării.
Sectorul transporturilor este unul strategic pentru România. Astfel, producţia de locomotive şi mentenanţă în ţara noastră este un obiectiv important pentru noi. Eu sper ca, în viitorul apropiat, vom vedea aici şi locomotive cu propulsie pe bază de hidrogen şi electrice de mare capacitate. Mi-ar plăcea ca aceste locomotive produse la Craiova să fie folosite şi de compania feroviară din România. Vor mai fi şi alte scheme de ajutor de stat pe care Ministerul Economiei le va propune. Sper să participe şi Softronic. Guvernul României finanţează investiţii din România din bugetul naţional, pentru creşterea competitivităţii companiilor româneşti“, a declarat ministrul Economiei.
„Softronic ar putea să devină un jucător foarte important pe piaţa produselor feroviare“
Florin Spătaru a spus că ar vrea ca Softronic să poată să acceseze şi proiecte de mare anvergură. „Este vorba despre un ajutor de stat de 200.000 de euro. Este o primă etapă pentru dezvoltarea acestei companii. Această schemă de minimis are o valoare de şase milioane de euro – 2 milioane numai în 2022. Mai există proiecte care sunt, în acest moment, în evaluare. Încă 4 milioane de euro vor fi alocaţi în 2023, la următorul apel. Practic, companiile care vor aplica, şi eu sper ca majoritatea să fie româneşti, vor putea să îşi dezvolte laboratoare, sisteme de management sau să achiziţioneze produse şi echipamente pentru a reuşi să crească competitivitatea.
De aceea spuneam ca Softronic, prin această primă etapă din schema de finanţare, să îşi dezvolte capacitatea de a accesa şi proiecte foarte mari. În felul acesta, Softronic ar putea să devină un jucător foarte important pe piaţa produselor feroviare. Săptămâna trecută am fost în Coreea de Sud la o companie asemănătoare şi am putut să fac comparaţia cu ceea ce se întâmplă aici. Pot spune că se poate şi la noi, cu siguranţă. Vom avea discuţii şi cu Ministerul Tranporturilor pentru ca bugetele necesare pentru achiziţia de material feroviar să se facă din companiile române“, a mai adăugat Florin Spătaru.
„Ne-am bucura dacă am putea să livrăm locomotive şi la companiile din România“
Ionel Ghiţă, asociatul principal al Softronic, a declarat că, în acest moment, livrează locomotive pentru câteva ţări din Europa, însă România nu se află pe listă. „Faptul că ministrul Economiei a venit deja de două ori la noi şi ne-a propus să ne dezvoltăm şi să ne ajute mi se pare ceva extraordinar. Niciodată în cei 23 de ani de activitate nu ni s-a întâmplat aşa ceva. Softronic este o companie cu capital 100% românesc care exportă locomotive în Suedia, Ungaria, Austria, mai nou şi în Bulgaria. Ne-am bucura dacă am putea să livrăm locomotive şi la companiile din România. De asemenea, în perspectivă, vrem să livrăm locomotive şi în Norvegia“, a spus Ionel Ghiţă, unul dintre proprietarii Softronic.
Olguţa spune că CFR ar trebui să cumpere locomotive de la Craiova
Şi primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a subliniat faptul că locomotivele produse la Craiova ar aduce un plus valoare transportului feroviar din România. „Din păcate, în urmă cu câţiva ani, a fost o veste foarte tristă pentru toată lumea privatizarea Electroputere, care nu a fost deloc de bun augur la vremea respectivă. Electroputere era etalon în Europa. Din fericire, însă, sunt câteva firme craiovene care s-au ridicat şi au preluat ceea ce producea înainte Electroputere. Au salvat, în primul rând, capitalul uman care era cea mai importantă componentă a fabricii.
La ora actuală ne putem bucura de succesul companiei Softronic. Din păcate, nu de acelaşi succes se bucură şi pe piaţa românească. Însă, dacă ne uităm la concurenţa pe care i-o face statului prin intermediul trenurilor care circulă spre Braşov şi spre Constanţa, vara, ne dăm seama că sunt trenuri mult mai frumoase decât cele pe care le oferă CFR, la preţuri mult mai bune“, a precizat Lia Olguţa Vasilescu.
Citeşte şi: Bărbat din Vaslui, înjunghiat pe o stradă din Craiova