0.6 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOltenia BusinessCum poți dezvolta a afacere rezilientă în perioade inflaționiste

Cum poți dezvolta a afacere rezilientă în perioade inflaționiste

“Succesul nu este final. Eșecul nu este fatal. Contează curajul de a continua” (Winston Churchill)

În anul 2022, unele afaceri mici și mari au căpătat o oarecare vulnerabilitate. Războiul din Ucraina, dar, mai ales, inflația în creștere și-au pus amprenta și asupra mediului local de business. Cu ce provocări s-au confruntat firmele și cum au reușit sau încearcă să reușească unele să treacă de perioada inflaționistă vom analiza în cele de urmează, ca urmare a discuțiilor purtate cu câțiva antreprenori.

Economia se contractă?

În comunicatul BNR lansat după ultima ședintă a Consiliului de Administrație pe teme de politică monetară, oficialii Băncii Centrale semnalau: “Cele mai recente date și analize indică o cvasistagnare a activității economice în trimestrele III și IV 2022, sub impactul escaladării războiului din Ucraina și al extinderii sancțiunilor asociate. Față de aceeași perioadă a anului trecut, PIB își va mări, probabil, considerabil avansul în trimestrul III, pe fondul unui efect de bază, dar în condițiile decelerării creșterii consumului privat”.

Ce spun cifrele privind desființarea de afaceri, în 2022

Anul trecut s-au înființat mai puține firme, insolvenţele au crescut ușor, iar alte firme și-au suspendat activitatea.
Potrivit statisticilor publicate de Registrul Comerțului, în perioada ianuarie-septembrie 2022 au fost înregistrate în Dolj 3.333 de înmatriculări de societăți. Cu 9,33% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. 65 de firme au intrat în insolvență, în creștere cu 6,56% față de aceeași perioadă a anului 2021.

Și-au suspendat activitatea 294 de firme pe primele 9 luni din 2022, în creștere cu 41,35% față de primele 9 luni ale anului 2021. Dizolvările de drept înregistrate la Dolj au fost de 766 de firme, în creștere cu 35,10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Au fost radiate din Registrul Comerțului un număr de 1.334 de firme, mai mult cu 3,81% față de anul anterior.

Care este secretul creșterii unui business?

Acele firme care au reușit să crească atât în pandemie, cât și pe perioada în care inflația este sus și-au dezvoltat o afacere rezilientă. În perioada crizei din 2008-2010, unele firme au tăiat bugetele de publicitate și au redus salariile personalului. Iar după ce au redimensionat costurile, au constatat că afacerea nu a progresat.

Cum au procedat cei care au înregistrat creșteri ai indicatorilor firmelor lor? Unii antreprenori au înțeles, atunci și acum, că numai după ce au făcut eforturi de a vinde mai mult, prin a se dezvolta pe noi piețe și a aduce noi clienți, afacerea va fi progresat.

Cum se dezvoltă afacerile reziliente

Iată câțiva pași pe care îi urmează afacerile, pentru a crește, în condiții inflaționiste.

  1. Protejarea personalului important. Orice decizie de business se duce la îndeplinire cu o echipă solidă, profesionistă. Păstrarea și stimularea personalului calificat reprezintă prima verigă din lanțul construirii unei afaceri reziliente.
  2. Importanța bugetelor de publicitate. Practic, alocarea unor resurse suplimentare pentru reclamă a reprezentat una dintre puținele modalități de a aduce noi clienți afacerii, în condițiile de piață. Cei care și-au promovat mai intens afacerile pe canalele care le-au adus mai multe vânzări au avut de câștigat.
  3. Digitalizarea dezvoltă afaceri. Multe afaceri au trecut cu bine prin pandemie și acum trec prin perioada inflaționistă apelând la digitatalizarea serviciilor oferite. Fie că și-au “construit” site-uri și magazine online, fie că au găsit modalități prin care clienții au avut acces de la distanță, digitalizarea demonstrează că este un factor de creștere a afacerilor.
  4. Calitatea este un alt factor important. Atunci când prețurile cresc necontenit, pe un segment de piață sau altul, diferențierea vine de la calitate. În condiții inflaționiste, cine renunţă la calitatea ridicată riscă să piardă din clienți.

Articol susținut de CAR ECONOMIA

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS