Școala Gimnazială „Traian” Craiova, Școala Gimnazială Caraula și Liceul Tehnologic ,,Constantin Nicolăescu Plopșor” Plenița pun accent pe educaţia nonformală şi amenajează spaţii speciale în aer liber pentru a desfăşura activităţi în vederea stopării efectului bullyngului, dar şi ateliere de cercetare, dezvoltare personală, ateliere de orientare şcolară şi pentru educaţie financiară. Investiţia este de peste 345.000 de euro, iar banii provin din fonduri europene.
Pentru educaţie nonformală atât la Şcoala „Traian” din Craiova cât şi la Școala Gimnazială Caraula și la Liceul Tehnologic ,,Constantin Nicolăescu Plopșor” Plenița elevii şi cadrele didactice vor beneficia de mobilier exterior, o tablă de șah uriașă și o masă de tenis. Activităţile vor fi diverse şi vor fi asigurate de 20 de profesori în cadrul Clubului ”Altfel”.
„Vor fi ateliere de role-play – Jocul de rol, create pentru elevii claselor VII-VIII, care au ca obiectiv stoparea efectului de bullying în școli și are ca rol formarea unui comportament acceptabil social pornind de la simularea unei situații reale. Se va exersa politețea, curtoazia, învățarea și aplicarea bunelor maniere, crearea unei comunități armonioase, bazata pe respect reciproc și toleranță față de diversitate.
Atelierele ”Mișcare, joc și sport” vor cuprinde activități creative care îmbină mișcarea, jocul și sportul și urmăresc îmbunătățirea abilitaților psiho-sociale și implicarea activă a elevilor. Activitățile vor fi intens practice, bazate prin metoda învățării prin experimentarea jocului ca instrument psiho-social de lucru cu copiii ce le dezvolta armonios sufletul, mintea şi corpul”, a menţionat managerul Şcolii Gimnaziale „Traian” din Craiova.
De la public speaking la educaţie financiară
În aceste spaţii elevii vor beneficia de şi de ateliere ”Educație competitivă prin joc si strategie” pentru dezvoltarea încrederii elevilor în forțele proprii, cunoașterea și exprimarea emoțiilor, accesarea resurselor logice si creative. Activitățile vor avea în vedere jocul de șah, supraviețuirea în deşert, turnul instabil, tenis de masă. De asemenea, elevii vor beneficia şi de lecţii de public speaking pentru sporirea încrederii de sine și în cei din jur, debarasarea de emotivitate și frica de public, munca în echipă, o mai bună exprimare orală și dicție corectă.
Vor fi şi ateliere cu tema ”Micul antreprenor și educație financiară” pentru dobândirea unor noțiuni financiare de baza, deprinderea de a-și întocmi bugetul personal și de a-l administra, folosirea banilor in mod responsabil, dezvoltarea deprinderii de a economisi, dezvoltarea gândirii antreprenoriale. Metodele folosite vor avea in vedere jocurile distractive, activități în echipa, exerciții de calcul matematic simplu, desenul. Nu vor lipsi nici atelierele de cercetare şi explorare au ca obiectiv deprinderea de abilități pentru o informare selectivă și corectă, metode și tehnici de cercetare și explorare. Se vor organiza activități interactive de aflare a arborelui genealogic, reconstituire a primei bancnote românești, vizualizare documentare în aer liber.
De aceste activităţi vor beneficia 330 de elevi şi 40 de cadre didactice de la cele trei şcoli care sunt implicate în proiectul „DAVINCI- Dezvoltarea Abilităților de Viață prin Învățare Creativă”, şi care au obţinut suma de peste 1, 7 milioane de lei. Obiectivul general al proiectului vizează crearea unui program integrat de educație nonformală în sistem outdoor.